• Skehamn2010

Vid vilken ålder fick ditt barn bada själv i badkaret utan uppsikt

Det ska givetvis vara ett frågetecken i rubriken men hade ingen lust att göra om hela omröstningen.

Jag när fick dom bada hemma utan uppsikt? Med små barn så sitter dom flesta föräldrar med men när fick du bada utan att man hade ständig uppsikt över dom?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vid vilken ålder fick ditt barn bada själv i badkaret utan uppsikt
  • Moonis

Vid fyra nu känner jag att sonen kan va kortare stunder själv men är inte långt bort för lyssnar hela tiden att jag hör honom.

• Sarah84

Dottern är 2½ nu & jag lämnar henne inte, befinner mig hela tiden i badrummet, oftast brukar jag passa på att duscha under tiden.

• Elli47

Alltså, vi hade inget badkar utan köpte så småningom ett blått plastbadkar (lite större än för bebis) och då var nog sonen 2 år säkert? Innan dess fick han duscha själv och tyckte det var jättekul!

• Elli47

Men, helt utan uppsikt har man ju inte lämnat barnen förrän de var ganska stora... t o m nu när minsta är 7 år så har man liiite koll...

• Salmiak73

Vid 5-6 år ungefär. Fast man kollar ju hela tiden och jag brukade uppmana dem att sjunga och leka (Pratar och leker med badleksakerna) hela tiden så att jag hörde dem när jag var i ett annat rum.

• isisisis

Vid 6 -7 ungefär.

Har varit med om att mitt ÄLSKADE BONUSBARN höll på att drunkna en gång.
    Hon var som en fisk i vattnet,och älskade att bada.
    Det var när hon var "stor" nog att bada själv.
    Kanske hon var 8-9 nånting,minns inte nu.

Men hon badade på övervåningen ,och jag hörde henne plaska.
    Sedan kom min son hem och skrek att X var alldeles blå i ansiktet och häll på att drunkna.

Jag kan inte ens tänka tanken på vad som hade hänt o inte han hade varit däruppe...

Vet inte vad som hände riktigt,för jag ville inte förstora upp saken med att prata om det just då.

• StarkMamma

Min lilla dotter är 4 och kan få vara korta stunder själv. Minimalt med vatten och plast mattor i botten plus att dörren är öppen och jag är i soffan i vardagsrummet intill och klär lillebror.

• Tant Green

Min 4-åring får bada utan att jag tittar på, men jag hör henne hela tiden.

• CoolJen

Kan inte rösta än, eller beror på hur man ser det. Kan lämna min 4 åring för att samtidigt springa och hämta tvätt och lägga i maskinen, annrs brukar jag hålla mig i badrummet samtidigt. passar på att tvätta, vaxa benen, plocka ögonbrynen, sminka mig eller nåt annat viktigt

Svar på tråden Vid vilken ålder fick ditt barn bada själv i badkaret utan uppsikt