• patti87

silverschampo???

har en fråga,

funkar verkligen silverschampo???

mina slingor blev nämligen lite gul/orange aktiga...inte så jätte farligt men det stör mig lite...har hört att det finns något som heter silverschampo?? att det tydligen ska ta bort den gulaktiga färgen? stämmer det?? hur funkar det egentligen? var kan man köpa det? hur mycket kostar det??

tacksam för svar!!!

(vill bli fin i håret igen) :P

• Svar på tråden silverschampo???
  • Sannalouise87

Det fungerar kanonbra!!
    Finns att köpa hos bland annat Kicks!

• Thatcher

Det finns ett violshampo på lush för grånande strån som ska motverka gula skiftningar, kanske tar det bort det gula också när det gäller slingor?

• gagge

Frisörer har bra. Matrix e min personlgia favorit, koster runt en 160 kr skulle jag tippa på

Mina älskade två prinsessor!
  • Helennnna

Ja jag tror silvershampo hjälper när du färgat och det blivit gult.

Förlåt om jag lånar tråden lite TS.. men jag tänkte fråga en annan sak om silvershampo nu när jag såg denna tråd.. När jag blonderar mitt hår så är det Vitt som jag vill ha det. Men efter knappt en månad är det Gult. Hjälper det att använda silverschampo då, från det att jag blonderat det, för att hålla det vitt?

• gagge
    Helennnna skrev 2009-12-08 21:08:42 följande:
    Ja jag tror silvershampo hjälper när du färgat och det blivit gult. Förlåt om jag lånar tråden lite TS.. men jag tänkte fråga en annan sak om silvershampo nu när jag såg denna tråd.. När jag blonderar mitt hår så är det Vitt som jag vill ha det. Men efter knappt en månad är det Gult. Hjälper det att använda silverschampo då, från det att jag blonderat det, för att hålla det vitt?
    Japp, fungerar utmärkt
  • Helennnna
    gagge skrev 2009-12-08 21:39:26 följande:
    Japp, fungerar utmärkt
    Har du erfarenheter av silverschampo? Tänkte om du kunde rekommendera något som är bra, finns ju olika märken. Pris?
  • gagge

är frisör så visst kan jag göra det

Matrix funkar bra om du har lätt guldig ton på ditt hår.
    Är du mer åt det gula hållet så rekomenderar jag Loreals ( denna är mörkare lila)
    Är du gul/orange så rekomenderar jag Inebryas (den har vi själv på min salong) (229 kr för 500 ml)den e super stark, får själv blanda ut den med vanligt schampo för jag tycker den ger för bra effekt på mitt lätt guldiga hår.

Tänk nu bara på att silverschampo är inget som gör håret "blondare", utan dämpar bara dom oönskade tonerna. Man kommer ljushetsläge".

• Helennnna

Tack för tipsen Jag har testat Loreals men tycker inte den hjälper, tycker håret blev gult efter någon månad iallfall. Vill ju ha vitt hår hela tiden och inte bara i början

Ska testa Inebryas, tänkte jag. Ska se efter om dom har de hos frisören.

• isvinter

Om du vill ha ett betydligt snabbare resultat så använd dig utav goldwell 10 v. Mycket bättre! Silverschampo gör mitt hår strävt och det tar längre tid innan det blir snyggt.

• patti87
    isvinter skrev 2009-12-09 19:19:54 följande:
    Om du vill ha ett betydligt snabbare resultat så använd dig utav goldwell 10 v. Mycket bättre! Silverschampo gör mitt hår strävt och det tar längre tid innan det blir snyggt.
    vad är det? :)
  • isvinter

Goldwell Colorance Soft Color 10V violettblond är en skumtoning som håller 6-8 schamponeringar. Kallas även för silvertoning. Kostar runt 135 kr och finns att beställa på nätet el hos frisörer. Sliter inte på håret heller förresten :). Skippa schampot och köp den istället.

• Helennnna
    isvinter skrev 2009-12-10 03:28:02 följande:
    Goldwell Colorance Soft Color 10V violettblond är en skumtoning som håller 6-8 schamponeringar. Kallas även för silvertoning. Kostar runt 135 kr och finns att beställa på nätet el hos frisörer. Sliter inte på håret heller förresten :). Skippa schampot och köp den istället.
    Vadå det är som en blondering men sliter inte på håret? Jag har ju mörkt hår men blonderar hela tiden för att hålla det vitt och sen för att blondera utväxten. Tycker du jag ska använda mig utav detta istället? Använder man det bara i 10 v? Sen då.. hur lång tid ska det gå innan man använde det igen? Kan jag använda det som ett schampo alltså? Jag tvättar håret varje dag..
  • gagge

Det westa menar är att det är en toning som du sätter på efter att du blonderat det om du upplever att det är gult.
    Detta är inget som bleker, utan man kan likna det vid en inpackning med violetta pigment som neutraliserar dom gula tonerna.

Sen tvättar du med schampo som vanligt och gör en ny toning när du tycker att håret blivit gult igen.
    Men botten lät du få bleka som vanligt när den vuxit ut.

• Helennnna

Jaha okej då är jag med. Men då kanske ett vanligt silverschampo är bättre? För det behöver man väll inte använda så länge som 10 v för att se resultat?

• isvinter

10v är numret på färgen :). Du lägger i skumtoningen efter du tvättat håret i minst 5 minuter, jag brukade ha i den i ungefär 20 min. Du märker när den börjar gå ur. Du kan använda den flera ggr altså. Ger resultat snabbare och ger fin färg, fråga vem som helst :).

• isvinter

Behöver ju inte använda den vid varje tvätt alltså, det jag menade med att du märker när det går ur.

• Helennnna
    isvinter skrev 2009-12-10 17:43:28 följande:
    10v är numret på färgen :). Du lägger i skumtoningen efter du tvättat håret i minst 5 minuter, jag brukade ha i den i ungefär 20 min. Du märker när den börjar gå ur. Du kan använda den flera ggr altså. Ger resultat snabbare och ger fin färg, fråga vem som helst :).
    Okej, blev lite nyfiken nu. Kanske testar. Vad kostar den ungefär?
  • Himalya

Blonderade håret idag och det är liiite åt det röda hållet på en del ställen.

Färgade håret mörkt för ca 1 år sen. En del av färgen hade blekts vid topparna och sen hade det såklart växt ut en del. Men där det fortfarande fanns färg kvar (borde nog ha gjort avfärgning först) blev det lite röda toner. Får man bort även det med silvershampo?

Svar på tråden silverschampo???