• Anonym

Har du slutat vara blyg?

Har du varit lite blyg och hämmad i sängen men slutat vara så? Hur gjorde du? Jag behöver sluta tänka så mycket och slappna av!

• Svar på tråden Har du slutat vara blyg?
  • Anonym (förut)

jag var ganska blyg...nu har sambon och jag varit tillsammans över 9 år så nu är jag inte så blyg längre..
    det gick över med tiden helt enkelt..

• Elenas hasselbackspotatis 86

Jag har snarare blivit blygare o blygare...har varit gift med min man i 3 år o ju mer jag lär känna någon destu pinsammare tycker jag saker är. Sen har jag gått upp ca 5-6 kg o fått celluliter o mage o det gör det inte lättare. Förut kunde jag spela teater o ge hän men inte längre.

• Anonym

tror att om man känner sig trygg i sig själv, och är trygg med den man har sex med så kommer det av sig själv.

• fishhook

Blev av med min oskuld bara några månader sedan. 19 år. Har alltid varit blyg med killar och har knappt kommit nära att ha sex. Överraskade mig själv helt dock när jag först träffade killen som jag sedan hade sex med. Mitt sanna jag kom fram. Vet inte hur. Jag har alltid känt mig sexuell men aldrig vågat eller fått utlopp för det. Jag var ohämmad från första stunden i sängen..jag tog för mig. En annan person kom fram. Haha shit nu när jag skriver och tänker tillbaka. Vilken omvändning! Har haft några andra sen dess och varit likadan. Antar att jag aldrig var hämmad och sen slutat vara det, bara i allmänhet blyg runt killar men sedan exploderat till den dominanta tjejen jag blivit, haha. Hmm. Ja, det här var ingen direkt hjälp, hehe. Förlåt.

Antar att ja, handlar om självsäkerhet? Att finna sig själv sexig och vilja nå sin egen njutning och inte bara partnerns. Tänk; din partner finner nog det otroligt tändande om du verkligen visar att du är kåt och vill ha honom/henne och tar kommando liksom. Vågar göra saker och visa vad du tycker är skönt! Det tycker jag själv är otroligt sexigt med män! ; ) Å med tanken av att killen säkert verkligen uppskattar det jag gör så känns det enklare för mig att göra det..förstår du? : D

• Anonym

Jag tror att ju längre tid man är blyg ju svårare är det att bryta mönstret och släppa loss, jag var blyg kanske dom första gångerna jag hade sex men sen släppte det då jag hade turen att träffa på killar som hjälpte mig på traven och visade vad dom ville att jag skulle göra, om dom ville att jag skulle vara on top och rida så flyttade dom mig dit och när dom ville att jag skulle suga la dom oss i en sextinia osv, och sen började jag själv att ta initiativ till det jag kände för.

• schottisbolle

Jag var också sån i början, trodde aldrig jag skulle bli kvitt min blyghet. Nu har jag och min pojkvän varit ihop i två år och har det bra i sängen, men vi lär oss fortfarande . Man måste våga göra saker och prata om sex. Ett tips är att kanske dricka ett glas vin ihop och börja myset i soffan, inte bli full utan bara ta litegrann så man känner sig avslappnad. Det tar sin lilla tid innan man lär känna varandra riktigt bra och vågar leva ut. Men tro mig det kommer

• Anonym

Ja alltså jag vågar ju göra saker och behållar inte nå kläder på eller sånt. Jag gör ju allt men jag tänker ändå hela tiden istället för att bara flyta med och njuta. Vågar inte liksom säga att nu är jag kåt, kom in i mig nu! Eller typ just nu vore det jätteskönt om du förde in ett finger också. Såna saker... Han säger men inte jag, fast han skulle bli jättetänd om jag sa saker! Det är som att jag inte kan tillåta mig själv att va "dirty" och kåt.

• Anonym

prova att säga till din kille att du vill ha det på ett visst sätt, ex att han ska föra in ett finger (som du skrev). sen nästa gång säger du något annat du vill att han ska göra. eller visar honom (inte alltid man måste säga) FÖR mycket prat kan ju förstöra stämningen lite (tycker iallalfall jag).
    ÖVA helt enkelt :)
    inse att din kille vill att du ska ha det bra och skönt i sängen, och för att det ska bli så så måste du visa, eller säga till honom hur du vill ha det.

Lycka till

Svar på tråden Har du slutat vara blyg?