• elmah

använd inte MINIDERM på era små!

sköterska på bvc sa att miniderm är superbra.. hon sa att jag ska smörja min lillkille runt nacken/halsen för att han var röd där... jag blev jätte förvånad när han började gråta å skrika å var helt otröstlig, för hon sa att den e mild å bra för irriterad å känslig hud.. hmm
    han fick lite torr hud på kinderna å då när vi var där sist sa hon att jag ska smörja in han med Miniderm där.. jaha, å nu har det blivit ännu värre!

Jag är förkyld och min näsa är helt sönder av all snytande.. så jag passade på att testa miniderm, eftersom den är ''såå braaa''... GUD vad det började svida!!! fick tårar i ögonen så mycket det sved, som tur så kunde jag skölja det direkt, stackars min son som fick stå ut med smärtan!!!

usch, rekommenderar er att inte använda den krämen.. :/
    och nästa gång jag ska dit ska jag ta en snack med henne !

• Svar på tråden använd inte MINIDERM på era små!
  • HeyMama

Miniderm är ju till för torr hud inte skadad hud!!

Jag har själv stora problem med eksem och min son också. Vi tycker miniderm tillsammans med kortison fungerar jättebra!

• elmah

han var knappast torr under runt halsen, han var röd... jag fattar inte varför hon tipsade om att smörja miniderm där..

• Jennie Brunflo

Miniderm är ju kanon!!!

Den är ju jättebra för torr hud.

Till inflamerad hud skulle jag ta inotyol, silon, aloe vera eller något för inflamerad hud - inte miniderm.

• lill linda 82

som sagt, ännu en gång besvisat att man inte ska lyssna på allt bvc-tanterna säger, man ska lita på vad man själv tycker o tänker.

kan det inte varit så att han var röd (irriterad hud), så att det blivit en pytteliten spricka i huden o fick samma reaktion som dig? det sved o gjorde ont? vad vet jag, kanske inte hudsalvan det var fel på utan själva användandet?

• elmah

ja, hon vet nog inte vad miniderm är till för.

• Paulina84

Han kanske menade att du skulle kopa cortison och sedan varva med Miniderm eftersom cortison får bort rodnaden men kan oxå bli torrt, å därför varva med en annan salva- Miniderm. Så fick vi göra med min dotter, på halsen, knävecken och armarna.

Lycka till!

• Paulina84

Hon menade jag såklart =)

• elmah

ja, det är nog inte fel på salvan.. skrev fel eftersom jag blev så sur..
    precis som du säger.. man får inte mycket bra med sig därifrån

• elmah

nope, jag har hans hälsojournal bok och hon skrev miniderm och vichyvatten (till torsk) längst bak. det hände iofs för några mån sen men aldrig att jag använder miniderm runt halsen.

• Paulina84

ok. Ring till henne det är nog det bästa å säg vad som hände. Hon kanske ger dig ett annat råd.

• jojjo113

Fast miniderm ska inte svida. Man använder den just för att den är mycket mildare än många andra krämer. MEN vissa kan reagera på den och tyvärr gjorde ditt barn det. MEN det är ovanligt! Så din bvc tant sa ju inte att du skulle använda den för att göra det värre!

Själv tycker jag den är hur bra som helst!

• Licizzi

Vi använder Miniderm på vår dotter som e torr ibland o d funkar perfekt att använda den oxå när man ska ge magmassage..
    Inga problem här inte...

• Amorella

Jag använder Miniderm på min dotter, funkar jättebra. Men det står på förpackningen att den kan ge sveda m.m. som biverkning. Det är ju framför allt i början av behandlingen. Jag gjorde så att jag testade lite lite grann när jag smörjde in dottern första gången och det gick bra. Först då smörjde jag in större hudpartier. Jag tror man ska ha för vana att göra så med all hudkräm. Hoppas ni hittar något som funkar för er! Kanske Inotyol för att få bort det röda och sedan Minidern för att hålla huden mjuk?

• mammacatta

jag fick åxå så där av krämer när jag var torr. men det spelade ingen roll VILKEN kräm det är, alla sved.
    duoderm fungerade hyfsat, med jag slutade med tvål helt och hållet och då försvann besvären.

för mig var det bättre att låta bli att smörja och bara härda ut tills huden fått igång sin egen produktion - det gjorde mindre ont än att smörja.

• Isabelles morsa

Min tös skrek oxå som bara den när jag smörjde med miniderm, fattade inte att sved förrän jag bytte till en annan å hon inte sa ett ord..

Svar på tråden använd inte MINIDERM på era små!