• Skehamn2010

När du ser en liten flicka med slöja så tänker du....

Jag tycker inte man ska tvinga sin religion på barn. Absolut inte religiös klädsel men det gäller inte bara Islam utan man ska inte tvinga på något barn någon som helst religion.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När du ser en liten flicka med slöja så tänker du....
  • karenina28

men att bära slöja har inte med religion att göra utan det är kulturellt.

• sunsed1

Jag tycker inte om när flickor i 6 - 8 årsålder har slöja på sig i skolan. Det är på tok för tidigt. Nog är barnen rätt så stolta att kunna tillhöra "vuxna/stora kvinnor" men be ÄR fortfarande BARA barn. Budskapet bli helt fel både för slöjbärande barn samt omgivningen i sig.

• Licens To Kiss

Ojdå, hon har tagit efter mammans morgon-rutin

Vecka 33 (32+3) och 52 dagar kvar till BF. Dotter född 2001. Älskar mina barn.
  • carlsbergs

Ja men precis, det är ju kulturellt. Samma sak som om min sambos släkt är muslimer, men icke bär dom slöja.

• sunsed1

samtidigt har jag sett barn i sittvagn/sulky!!!! som hade slöja på sig. Extremt? ...you tell me...

Men flickor bör gå slöjfria upp till tonåren och sedan får de välja - det är vad jag tycker

• Licens To Kiss
    sunsed1 skrev 2009-12-08 23:12:32 följande:
    samtidigt har jag sett barn i sittvagn/sulky!!!! som hade slöja på sig. Extremt? ...you tell me...Men flickor bör gå slöjfria upp till tonåren och sedan får de välja - det är vad jag tycker
    Haha ja då kan man undra vad utlänska karlar ser hos små flickor som gör att mammorna tar på sin dotter slöja som är så liten att hon sitter i vagn. De är tydligen håret som gör en kvinna attraktivt och därav ska håret döljas men vad är det som är så attraktivt med en liten flicka kan man undra?! *urk*
  • Lady Dahmer
    Jag tycker det är HELT i sin ordning att fostra sina barn enligt sina egna värderingar och tro. Det vore ju helt konstigt och fel om man som troende undanhöll sin egen tro och kultur för sina barn. En del av familjelivet är ju just att man delar på de olika traditionerna. och religion är en stor del av det. Det skapar trygghet och gemenskap.

Och alla föräldrar gör ju det de tror är bäst för sina barn. Tror man på Gud så är det ju SJÄLVKLART att man vill att ens barn ska tro och ta del av det.

Jag fostrar mitt barn till bl.a vegetarian. Det är ju självklart.

Vad jag inte gillar dock är när man sexualiserar barn. Slöjan är till för könsmogna kvinnor. Inte barn.
    The male is an incomplete female, a walking abortion
  • Velour

Licens To Kiss skrev 2009-12-08 23:15:50 följande:

Haha ja då kan man undra vad utlänska karlar ser hos små flickor som gör att mammorna tar på sin dotter slöja som är så liten att hon sitter i vagn. De är tydligen håret som gör en kvinna attraktivt och därav ska håret döljas men vad är det som är så attraktivt med en liten flicka kan man undra?! *urk*
    Korkat uttalande. Det är inte vad utländska män ser hos småflickor. Det handlar om vad en förlegad religion uppmanar kvinnor att anpassa sig till.

Annars håller jag med om att det är helt fel.
  • Licens To Kiss
    Velour skrev 2009-12-08 23:21:39 följande:
    Licens To Kiss skrev 2009-12-08 23:15:50 följande: Korkat uttalande. Det är inte vad utländska män ser hos småflickor. Det handlar om vad en förlegad religion uppmanar kvinnor att anpassa sig till.Annars håller jag med om att det är helt fel.
    En kompis till mig som kommenterade (stavas?) talade om för mig att anledningen till att sjalen ska på är pga män inte ska tända på dom. Vad tusan gör en sjal på en liten flicka kan jag då undra.
Svar på tråden När du ser en liten flicka med slöja så tänker du....