Vad har ni för råd? Hemma med lillebror- ska storasyster 3 år leka på dagis för att träffa andra barn i hennes ålder!??
jag är hemma med våran flicka som är 5 månader våran son blir 3 i mars och han gick på dagis men jag tykte att det känndes fel
för
ATT
1. jag är ju hemma med lillasyster redan
2 han blir sjuka oftare och det tar han med hem till lillasyster. Hon blev så förkyld i början när han gick då så amningen blev helt förstörd och mycket mer vakna nätter med två sjuka gnälliga barn . Helldre hemma hela tiden medn två friska och kan hitta på saker ändå
3 jag har ingen bil och det tar 1 timme att ta sig med bussen dit 1 hen 1 dit och en hem igen så 4 timmar då hinner jag ju knappt hem innan jag måste åka i tid igen
4 det är dyrt att ha på dagis. och dom blir ju sjuk så ofta så att betala fullt pris för att ha sitt barn där två veckor i månaden känns onödigt
5 jag är med i en kyrka så vi är där mycket och dom har mycket för barn sen går vi på öppna förskolan ibland och då när man är med där när dom lekar så kan man själv förklara för barnet om det blir något bråk
vi träffar kompipisar ibland men vi har inga grannar att leka med .
vi hittar på saker ibland men det är viktigt att bara vara hemma ibland med det måste ju inte hända saker jämt .
6 jag får dåligt samvete när jag är hemma med henne och och skulle lämna iväg honom. Sen är det en fantastiskt kul att dom får vara så mycket med varandra. Hon skrattar jätte mycket när han leker och grejar och han tycker ju att det blir roligare med henne hela tiden. Han har kramat och pussat så mycket på henne och sagt jag älskar dig................ man smälter verkligen när man ser dem- dom är så underbara jag är så lycklig som är hemma med båda
7 jag anser att man är bättre själv på att uppfostra sitt eget barn jag tror också att barnen kan bli förrvirade med olika fröknar på dagis som säger olika och endel bryr sig inte alls och då spelar det ingen roll om det finns två jätte bra för dom andra förstör ju
8 visst dom lär sig mycket med men dom lär sig att slåss vara elak och skall ha allt och fröknarna hinner ju inte se allt .och många säger bara sluta eller så får du inte göra- Dom säger inte varför dom inte får göra så.
Jag tycker att det är extra viktigt nu när han fått ett syskon . Dom kommer säkerligen att bråka endel när hon blir äldre men eftersom att han aldrig har slagit något barn eller någon ännu så hoppas jag att det inte blir något sånt heller han har varit väldigt arg på mig och pappan men har har aldrig förskt att göra illa oss eller någon annan.
Jag ser det som en fantastisk chans att kunna vara hemma med båda det är jag jätte glad för-
Sen är det ju så mycket oroligt i världen och dom första åren tror jag är A & O
jag tror att barn som är hemma längre blir tryggare
det här tycker vi är bäst för oss. Jag skall vara hemma i 1 år nu sen får vi se hur det blir- Troligen dagmamma sen kanske
Hoppas du kan komma på hur du vill göra
och kom ihåg att hur du en gör så är det det som är bäst för er man känner ganska starkt ändå hur man vill och om det är något som inte känns bra heller-
Lycka till