• TvåTrollsMamma

Julklappar till 2,5-3 åring?

Vad har ni köpt åt era 2,5-3 åringar?

Här börjar paniken växa, har köpt två saker ett pussel med Alfons sedan ett pussel med fiskar som man kan fiska upp med spö. Tänkte åka i morgon och handla.

Har bara kommit på en sak, ett sällskaps spel med sniglar som jag vet han vill ha. Jo ett legoskepp men det får han inte, tycker han är för liten det är ju ändå från 5 år

Det jag vet att han ska få från släkt är:

* Hoppetossa + pippi gubbar
    * Pippi dräkt
    * Gitarr

Så tips, tack

• Svar på tråden Julklappar till 2,5-3 åring?
  • lunkentuss

Vi har köpt några böcker Tjejens idol just nu är "lilla prinsessan" så vi har köpt böcker med henne...
    Pussel kommer hon också få och lite godis ^^ Hon önskar sig godis och att tomten kommer, haha... Så jag har köpt chokladtomtar ^^ hehe..

En tågbana kommer hon få och sängkläder med pettson o findus på =)

• stjärnmamman

Själv har jag två treåringar hemma

Till dom har vi köpt

Min första pc (varsin)
    skrållandockor
    mattor med prinsessor (disney)
    stora tigrar ( gosedjur)

sen vet jag att dom kommer att få
    overaller
    kläder
    mer leksaker

Till deras kusin som är 2år har vi köpt en
    bok med fordon i hård kartong
    leksaksmobil

Till min sambos gudson som är 3år
    ett memoryspel

Till min guddotter som är 6år
    tidningsprenumeration på prinsessatidningen 5nr

• a beautiful mohawk

Mitt bästa tips är en wigglekart de luxe från wigglekart.se (vi köpte den i födelsedagspresent och den är super)

Annars kanske något sånt:

Glitterfärg från panduro (väldigt dryga de där flaskorna för 59

Stora träpärlor i burk + gummisnöre till haslband (panduro)

kansiga djur - sällskapsspel (letar jag efter)

pin a shape (med hammare och nubb till en som gilla att banka och spika, vi köpte från blaelefant.se har snabb leverans och inte alltför dyrt)

Balansvåg i trä med små vikter (dyrare med superfin, blå elefant)

Var köpte du det där fiskespelet? Jag har letat men hittar bara dyra sådana.

• Min högsta önskan

Har en son som blir 3 i slutet på januari.
    I julklapp ska han få bl a:

*En övningscykel (från Biltem): www.biltema.se/Archive/Product_images/45/Large/45-725_l.jpg
    * Verktygslåda : www.br-leksaker.se/produkter/bosch-verktygslaada/
    * Motorsåg : www.br-leksaker.se/produkter/do-it-yourself-motorsaag/
    * Pyjamas med en tiger på (Om jag hittar någon..)
    * Bil med husvagn
    * Traktorer

Ja.. Det är väl lite av det i alla fall..

• Redbit

Dottern blir tre i mars, hon ska få en Micki-spis med kastrullset från IKEA.
    Dessutom en snowracer av farmor och farfar (funkar bra i de norra delarna av landet!) och en "min första dator" av mormor.
    Ett par småsaker blir det nog också, samt litet grejer från andra släktingar...

• stjärnmamman

jahaa nu har jag ju missuppfattat helt
    trodde du skulle ha julklappar till en 2åring 3åring och en 5åring

nåja då fick andra tips oxå

• TvåTrollsMamma
    a beautiful mohawk skrev 2009-12-10 10:10:36 följande:
    Mitt bästa tips är en wigglekart de luxe från wigglekart.se (vi köpte den i födelsedagspresent och den är super) Annars kanske något sånt: Glitterfärg från panduro (väldigt dryga de där flaskorna för 59 Stora träpärlor i burk + gummisnöre till haslband (panduro) kansiga djur - sällskapsspel (letar jag efter) pin a shape (med hammare och nubb till en som gilla att banka och spika, vi köpte från blaelefant.se har snabb leverans och inte alltför dyrt) Balansvåg i trä med små vikter (dyrare med superfin, blå elefant) Var köpte du det där fiskespelet? Jag har letat men hittar bara dyra sådana.
    På en liten lokal leksaksaffär men borde finnas på någon större kedja också.
  • TvåTrollsMamma

Min första pc/dator, kanske ska slå till på en sådan. Verkar ju vara poppis
    Får se i morgon vad det blir, något måste ju gå och hitta på toys & rus, barnens hus och Ica Maxi de har rätt mkt leksaker.

• Rigmor Mortis

Min dotter ska få trosor, hon håller på att sluta med blöja och är helt besatt av trosor *s*

• karinALICEsonny

Min dotter fyller 3 i februari
    hon ska få:

*skrållandocka
    *DVD-fimler, är helt besatt av My little pony på film
    *Pippibok
    *pussel
    *stora pärlplattor med stora pärlor
    *bäddset

av familj:
    *docksäng
    *dockstol
    *städset i miniformat
    *fisherprice buss med gubbar till
    *kläder

Vi tänkte köpa en cd-spelar eftersom hon gillar musik på kvällen men det blir för mycket så det får vänta till födelsedagen, men ett tips kanske....
    en sån där mini-pc blev jag nyfiken på, min dotter ska alltid pilla med vår dator som hon inte får. var hittar man en sån?

Svar på tråden Julklappar till 2,5-3 åring?