• TvåTrollsMamma

Julklappar till 2,5-3 åring?

Vad har ni köpt åt era 2,5-3 åringar?

Här börjar paniken växa, har köpt två saker ett pussel med Alfons sedan ett pussel med fiskar som man kan fiska upp med spö. Tänkte åka i morgon och handla.

Har bara kommit på en sak, ett sällskaps spel med sniglar som jag vet han vill ha. Jo ett legoskepp men det får han inte, tycker han är för liten det är ju ändå från 5 år

Det jag vet att han ska få från släkt är:

* Hoppetossa + pippi gubbar
    * Pippi dräkt
    * Gitarr

Så tips, tack

• Svar på tråden Julklappar till 2,5-3 åring?
  • TvåTrollsMamma
    karinALICEsonny skrev 2009-12-10 14:56:39 följande:
    Min dotter fyller 3 i februari hon ska få: *skrållandocka *DVD-fimler, är helt besatt av My little pony på film *Pippibok *pussel *stora pärlplattor med stora pärlor *bäddset av familj: *docksäng *dockstol *städset i miniformat *fisherprice buss med gubbar till *kläder Vi tänkte köpa en cd-spelar eftersom hon gillar musik på kvällen men det blir för mycket så det får vänta till födelsedagen, men ett tips kanske.... en sån där mini-pc blev jag nyfiken på, min dotter ska alltid pilla med vår dator som hon inte får. var hittar man en sån?
    Har nu suttit med 5 olika leksaks kataloger och alla hade en mini pc med låg från 349-500 kr för olika men verkar som alla leksaksbutiker har dem.

Sonen har fisher price bussen med gubbar, fick den förra julen och den är en stor favorit här hemma. Så jag funderar på huset i samma serie.
  • Dodisens mamma

jag får inte dammsuga ifred utan att min tjej 2,5år ska göra det för mig och jag är inte riktigt nöjd mer resultatet så jag köper en minidammsugare till henne i jul.

Ser ut som att många av era "monster" har pippi på Pippi, min Doris är det bara Nycke pikepiken som gäller (nicke nyfiken för er som inte fattade)

Dream83: Jättefin Hello Kitty mini PC har de på ica maxi

Douglas -00 Doris -07 Della -09
  • Googels

Vi har köpt de här sakerna till dottern

doktorsväska
    litet tält
    böcker
    DVD filmer
    lego av större variant
    några spel
    kläder

• TvåTrollsMamma
    Dodisens mamma skrev 2009-12-10 20:30:45 följande:
    jag får inte dammsuga ifred utan att min tjej 2,5år ska göra det för mig och jag är inte riktigt nöjd mer resultatet så jag köper en minidammsugare till henne i jul. Ser ut som att många av era "monster" har pippi på Pippi, min Doris är det bara Nycke pikepiken som gäller (nicke nyfiken för er som inte fattade) Dream83: Jättefin Hello Kitty mini PC har de på ica maxi
    Vi har en sån där hemsk mini dammsugare, den vi har av märket Bosch låter fruktansvärt, så är glad över att det inte blev en favvo grej.

Hihi min son är inte så intreserad av Hello kitty Så får bli en "neutral" här. Eller kanske är mest jag som avskyr Hello kitty, det är ju överallt precis som Cars.
  • Veronica74

Småpärlplattor med pärlor
    Tråd o pärlor för halsband
    Vattenfärger
    Memospel
    Böcker-Alfons, Findus, Nicke
    Filmer-Laban, Findus
    Sparkcykel
    Kläder bla. julaftonsdressen
    En fp buss
    pyjamas
    mm.....

• karinALICEsonny

är det någin som tänkt köpa barbiedocka till sin dotter?
    min dotter är överintresserad, varje gång vi går in i en leksaksaffär springert hon fram till barbiesarna... men själv e jag lite kkluven.. e det för tidigt??

• Dodisens mamma

Dream83: oj haha fick av någon anledning för nig att du hade en dotter, nä ´då kanske han intebryr sig såvärst om kitty grejjer.

Ja duplo är jättebra

Douglas -00 Doris -07 Della -09
  • TvåTrollsMamma
    karinALICEsonny skrev 2009-12-11 11:26:03 följande:
    är det någin som tänkt köpa barbiedocka till sin dotter? min dotter är överintresserad, varje gång vi går in i en leksaksaffär springert hon fram till barbiesarna... men själv e jag lite kkluven.. e det för tidigt??
    En kompis dotter leker med barbies, hon blir 3 i mars
  • TvåTrollsMamma
    Dodisens mamma skrev 2009-12-11 16:15:09 följande:
    Dream83: oj haha fick av någon anledning för nig att du hade en dotter, nä ´då kanske han intebryr sig såvärst om kitty grejjer. Ja duplo är jättebra
    Haha lätt och tro det kanske eftersom han ska få en pippi dräkt Han får leka med vad han vill men han leker nästan alltid med "neutrala" leksaker. Vi har det mesta hemma.
  • TvåTrollsMamma

Köpte iaf en del igår det blev:

Lego, 2 små förpackningar
    Sällskaps spel Tempo "snigel race"
    Trumpet
    Brio Trä järnväg
    Musse club hus med gubbar.

Så ska se om vi hittar någon bok, film och lite annat smått.

Svar på tråden Julklappar till 2,5-3 åring?