• Javah

Toaborsten i diskmaskinen. Bra eller anus?

Usch fy fan va vidrigt! jag skulle aldrig förmå mig själv att fika där igen utan att få kväljningar av tanken...

• Javah
    sarasarasara skrev 2009-12-10 13:04:22 följande:
    Upplys då oss okunniga varför man t ex ska koka vatten i fem minuter om man är osäker på kvaliteten? Och i vilken temperatur som koli och e-kolibakterier dör.
    e-coli där i 65-70 grader... men det är i vilket fall äckligt!
  • Javah
    Hannah76 skrev 2009-12-10 13:24:15 följande:
    Åh kom på att jag bor i samma stad som ts - hoppas vi inte har gemensamma bekanta...
    haha, jag med *lite rädd*
  • Javah
    sarasarasara skrev 2009-12-10 13:29:57 följande:
    De flesta diskmaskiner idag håller max 60 grader.
    Det har jag ingen koll på, min diskar 70grader så det är det enda jag har att referera till. men...även om den diskar såpass varmt så skulle jag aldrig stoppa in toaborsten där uhhhh
  • Javah
    Sencha skrev 2009-12-10 13:37:25 följande:
    Det FINNS bakterier som tål mer än 100 grader Visa tål upp till 120 grader, har jag för mig. Finns typ i varma källor och så. Knappast här. Och är nog inte sjukdomsalstrande. Men ändå
    Ja, absolut... tom vissa som man blir sjuk av, minns inte vad den heter nu...
    Det var flera veckor sedan vi läste om den i skolan *skäms för sitt dåliga minne*
  • Javah
    Sencha skrev 2009-12-10 13:48:54 följande:
    Termobakterier? Termofila bakterier? *försöker minnas och gissar*
    Termofila mikroorganismer gillar ju värme men det var något mer specifikt jag var ute efter...hmmm... mamma tjatade jämt om det när jag var liten och drack varmvatten i duschen, jag borde verkligen minnas
Svar på tråden Toaborsten i diskmaskinen. Bra eller anus?