Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Toaborsten i diskmaskinen. Bra eller anus?

Vi diskar diskborsen varje dag i diskmaskinen när den ändå körs varje dag då är den fräsch.
    Toaborste köper jag ny och efter varje gång att jag städat toaletten rengör jag den med klorin.
    Tycker det låter rätt äckligt att diska toaborsten i diskmaskinen. Har aldrig ens tänkt tanken.....

• Stargirl
    Vasen skrev 2009-12-10 12:48:27 följande:
    Så vidrigt. Men i sak antar jag att det inte finns några bakterier kvar efter en tur i diskmaskinen. Skulle aldrig äta hemma hos någon som jag upptäckte hade den vanan dock. Vänder sig i magen.
    Jodå det gör det visst. Normalprogrammet i vår diskmaskin är 55 grader. Det krävs 100 grader för baketrier att dö.
  • Stargirl
    giftgrodan skrev 2009-12-10 12:57:56 följande:
    Nej, det krävs inte 100 grader för att bakterier ska dö.
    Fast om man är osäker på vattenkvalitèn så ska man koka vattnet. Jag är då ingen expert men det är vad jag lärt mig. Alla bakterier dör vid 100 grader men vissa redan innan. Varför chansa?
  • Stargirl
    Krake skrev 2009-12-11 12:13:11 följande:
    Jag är verkligen inte en äckelmagad person. Tycker ofta att det är överdrivet mycket bacillskräck och "fräschhets"-hysteri.Men att köra toaborsten i dismaskinen, nej, det skulle inte ens jag göra!Sen tror jag iofs inte att det är "farligt", alltså bakterierna försvinner nog, och enligt vissa finns det ju mer bakterier i en skärbräda än på toa, men jag tycker det verkar väldigt äckligt ändå.
    Därför köper jag nya PLAST eller glas skärbrädor väldigt ofta och de diskas i maskin varje dag, efter varje användning alltså. Inga träskärbrädor i detta huset alltså.
Svar på tråden Toaborsten i diskmaskinen. Bra eller anus?