Leone i Västerås skrev 2009-12-10 16:27:29 följande:
Ja, jag är verkligen äcklad av det fortfarande, och funderar på hur många gånger jag har fikat där, i "toaborstedisk-sällskapade" kaffekoppar. *kväljer lite* Och tyvärr så är det faktiskt alldeles sant, och dessutom hävdade min bekant att hon visste om andra som också gör på det viset, vilket ju är ännu äckligare. Risken finns alltså att man kan råka ut för ännu en sån bekantskap :-/ Iaf så har jag nyss varit på Ikea, och som jag skrev i TS så köper jag alltid deras billiga borstar och byter varje månad typ, och nu köpte jag 10 st jag ska ge till min bekant. Visst, som nån skrev så är det väl miljövänligt att diska ist för att slänga, men där går min gräns!
Jag undrar bara, påpekade du för henne hur sjukt äckligt det är och visade du tydligt för henne hur du kände för det här? Eller skämdes du och vågade inte säga vad du tyckte riktigt om saken? Sådant här ska man inte ens hålla inne, du borde ha stoppat in fingrar i munnen och gestikulerat bara för att visa henne hur vidrig hon är nu när det kommit till din vetskap att du ätit/druckit med porslin blandat med toavatten (och lite rester)!