• Snova

Tips på bra pulverdoserare och flaskvärmare?

Har en pulverdoserare från Bambino Mam som jag tycker är rätt kass. Locket går inte att lätt vrida till nästa fack för det är så trögt. Man får ta av och sätta tillbaka eller använda en massa kraft. Finns det nån annan pulverdoserare som är bättre?

Och har nån tips på bästa flaskvärmaren? Vad ska man tänka på när man köper?
  • Svar på tråden Tips på bra pulverdoserare och flaskvärmare?
  • Mallinda

puffar

är oxå ute efter det samma
    Har oxå hört att man kan använda vattenkokare (istället för flaskvärmare) som man kan ställa in gradtalet på (tex 40grader). Ngn som har erfarenhet av det/vet ngn bra?

• Dimitra

Jag använder Tupperwares doserare och den funkar toppen.

The Dimitra universe.
  • Trulis78

Jag hade också först en sån där från Bambino och höll på att bli galen. Sen köpte jag en från Avent och den är jag jätte nöjd med! Locket är mycket lättare att få av och på och vridandet går plättlätt. Den från Avent köpte jag på Babyland men jag vet att även stora Coop Forum brukar sälja deras produkter.

• Alexi

Vi använder vattenkokare som man kan ställa in 40 grader på, det är hur bra som helst. Fyller den på kvällen, den står i dotterns rum, sen bara hälla vatten i flaskan, i med pulver från doserare (vi har sån enkel som man kan köpa på Ica eller i barnaffärer) och blanda.

• Tokstolla
    Alexi skrev 2009-12-21 08:45:22 följande:
    Vi använder vattenkokare som man kan ställa in 40 grader på, det är hur bra som helst. Fyller den på kvällen, den står i dotterns rum, sen bara hälla vatten i flaskan, i med pulver från doserare (vi har sån enkel som man kan köpa på Ica eller i barnaffärer) och blanda.
    Men kokar vattnet upp först då?

Förresten, har ni brandvarnare i flickans rum? Jag har hört talas om en hel del vattenkokare som inte gjort sitt jobb till 100% och smält, brunnit upp osv.
  • Lilla S

Jag har en från Bambino som jag tycker funkar bra. Har även en från Gekås, den är lite trögare, men man behöver absolut inte lyfta av locket.

• Fläril

Jag har samma doserare somm"SOLERO". Sedan har jag alltid kokt kallt vatten i kylen. Jag kokar upp vatten och blandar i en termos till åerfect temp

• Snova
    Fläril skrev 2009-12-21 10:11:38 följande:
    Jag har samma doserare somm"SOLERO". Sedan har jag alltid kokt kallt vatten i kylen. Jag kokar upp vatten och blandar i en termos till åerfect temp
    När du ska gå ut alltså?
    Lilla S skrev 2009-12-21 08:50:44 följande:
    Jag har en från Bambino som jag tycker funkar bra. Har även en från Gekås, den är lite trögare, men man behöver absolut inte lyfta av locket.
    Har du den med tre fack, färgat lock och nån liten bild utanpå själva burken? Den har jag och tycker den är tokkass!
  • Snova
    Alexi skrev 2009-12-21 11:55:12 följande:
    Den här har vi, funkar bra. www.bambino-mam.se/bambinomam/bambino-produkt...
    Det är den jag tycker är kass. Kanske har ett måndagsex men locket är jättetrögt att flytta runt, på gränsen till omöjligt. Trögt att ta av och på också.
  • Alexi

Locket är inte trögt, inte hos oss, utan helt lagom tycker jag. Däremot tyckte vi den var jobbig i början när vi körde ersättning, svårt att få ut allt pulver men nu med välling funkar det bra.

Snova skrev 2009-12-21 20:59:52 följande:
    Det är den jag tycker är kass. Kanske har ett måndagsex men locket är jättetrögt att flytta runt, på gränsen till omöjligt. Trögt att ta av och på också.
  • vanilla deej

Jag har inte läst svaren, men kan dela med mig av mina tankar iaf :)

Vi har köpt en vattenkokare som man kan värma upp vatten till 40 grader. Den måste vara det allra bästa köpet vi nånsinn har gjort! Blir varmt före du hinner ta fram flaskan och maten är klar strax efter liten har börjat göra väsen av sig.

Vi tittade oxå på flaskuppvärmare eftersom vi åker bil längre sträckor ett par gånger om året, men upptäckte att det går lika bra att värma upp vatten och ha i en termos.

Nu ska vi däremot jaga rätt på doserare så man slipper stå och måtta mitt i natten

• Snova

Undrar också om vattnet verkligen kokat upp först med de där vattenkokarna som värmer till 40 grader? 

• vanilla deej

Vattnet kokar inte upp först för att sedan sänka temperaturen till 40 grader. Det är däremot ingen fara att ge "vanligt" kranvatten som är uppvärmt till bara 40 grader så länge man inte har en egen brunn. Det komunala vattnet är rent, så det behöver inte kokas upp.

• Alexi

Dessutom, vill man koka upp vattnet kan man ju göra det på kvällen och sen låta det stå och svalna till natten och då koka upp till 40 grader.

vanilla deej skrev 2009-12-28 17:32:13 följande:

Vattnet kokar inte upp först för att sedan sänka temperaturen till 40 grader. Det är däremot ingen fara att ge "vanligt" kranvatten som är uppvärmt till bara 40 grader så länge man inte har en egen brunn. Det komunala vattnet är rent, så det behöver inte kokas upp.
  • Tokstolla

vanilla deej skrev 2009-12-28 17:32:13 följande:

Öh?
    Vad kan du om exempelvis legionellabakterier i vattenkranar?

Jag skulle aldrig få för mig att inte koka upp vattnet eller koka flaskorna.
  • Hemlighet

J

Alexi skrev 2009-12-21 11:55:12 följande:
    Den här har vi, funkar bra. www.bambino-mam.se/bambinomam/bambino-produkt...
    Har samma doserare som dig. Är dock inne på nr. 2
    Den första var väldigt lätt att vrida runt tills jag körde den i diskmaskinen(hade den högst upp). Efter det blev den jätte trög.
    Nr 2 fungerar utmärkt, tänker då inte köra den i diskmaskinen
  • Snova
    Hemlighet skrev 2009-12-30 14:29:11 följande:
    J Har samma doserare som dig. Är dock inne på nr. 2 Den första var väldigt lätt att vrida runt tills jag körde den i diskmaskinen(hade den högst upp). Efter det blev den jätte trög. Nr 2 fungerar utmärkt, tänker då inte köra den i diskmaskinen
    Aha, jag har kokat min och kanske även kört den i diskmaskinen nån gång. Den är vrkligen supertrög nu men det kanske är därför...
Svar på tråden Tips på bra pulverdoserare och flaskvärmare?