• Skehamn2010

Om du hamnar i en situation där du måste välja mellan att rädda ditt älskade husdjur eller ett okänt barn. Vem räddar du?

Man kan ju aldrig veta hur man skulle reagera i en sån situation men man kan ju ändå ha någon uppfattning om vem man skulle rädda eller hur man tror att man skulle agera.

Den du väljer bort kommer INTE att klara sig. Bara en överlever.

Jag tror mig nästan veta vad alla kommer svara men jag är nyfiken ändå.

Själv skulle jag rädda det okända barnet hur mycket jag än tycker om min hund och det bara vet jag trots att jag aldrig varit i en sån situation.

och gillar du inte tråden så går det bra att låta bli att svara, inga kommentarer om hur knäpp eller sjuk tråden är tack......:P

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om du hamnar i en situation där du måste välja mellan att rädda ditt älskade husdjur eller ett okänt barn. Vem räddar du?
  • Neko

Det okända barnet, utan tvekan.

• Amajjan
    Skehamn2010 skrev 2009-12-11 05:20:34 följande:
    Man kan ju aldrig veta hur man skulle reagera i en sån situation men man kan ju ändå ha någon uppfattning om vem man skulle rädda eller hur man tror att man skulle agera.Den du väljer bort kommer INTE att klara sig. Bara en överlever.Jag tror mig nästan veta vad alla kommer svara men jag är nyfiken ändå.Själv skulle jag rädda det okända barnet hur mycket jag än tycker om min hund och det bara vet jag trots att jag aldrig varit i en sån situation.och gillar du inte tråden så går det bra att låta bli att svara, inga kommentarer om hur knäpp eller sjuk tråden är tack......:P
    Märkligt att så många som 16,67% svarat sitt husdjur, jag har en vän som har akvariefiskar, ska fråga vad han skulle ha röstat, en annan vän älskar sin vandrande pinne, måste fråga denne också.
  • margarita

Om det handlade om liv skulle jag antagligen rädda barnet.
    Om det handlade om liv för den ena skulle jag rädda den som riskerade livet.
    Om båda riskerade att bli skadade men inte jätteallvarligt skulle jag rädda djuret.

• Mary Lo

Jag räddar barnet givetvis. Även när det gäller en eventuell skada och alltså inte döden.

No tears, please. It's a waste of good suffering.
  • Haraaz

Wow vad fantasirikt att ta en 1 år gammal tråd och kopiera hela trådstarten också.

• Neko
    margarita skrev 2009-12-11 06:47:52 följande:
    Om det handlade om liv skulle jag antagligen rädda barnet. Om det handlade om liv för den ena skulle jag rädda den som riskerade livet. Om båda riskerade att bli skadade men inte jätteallvarligt skulle jag rädda djuret.
    Håller med dej. Oftast värre för djur att bli skadade eftersom det inte finns lika bra vård.
  • felicityporter

Ånej, inte en sån här tråd igen. Denna omröstningen har varit uppe minst två gånger innan under året. *gäsp* Mitt svar är det samma som innan; jag räddar min älskade katt såklart.

• Amajjan
    Amajjan skrev 2009-12-11 06:44:01 följande:
    Märkligt att så många som 16,67% svarat sitt husdjur, jag har en vän som har akvariefiskar, ska fråga vad han skulle ha röstat, en annan vän älskar sin vandrande pinne, måste fråga denne också.
    Phu, nu ser jag att procenten minskat , skönt, har själv älskade kattor, den älsta är 17 år och vi bävar för den dag han inte finns längre vid vår sida.
  • Busbellan

självklart barnet, nåt annat vore ju konstigt

Mamma till Nora, August och Ella
  • Amajjan
    felicityporter skrev 2009-12-11 07:35:43 följande:
    Ånej, inte en sån här tråd igen. Denna omröstningen har varit uppe minst två gånger innan under året. *gäsp* Mitt svar är det samma som innan; jag räddar min älskade katt såklart.
    Tråd igen, vad jag förstår så kommer det väl nya människor till familjeliv varje dag, för oss nykomlingar är ju inte tråden gammal.
Svar på tråden Om du hamnar i en situation där du måste välja mellan att rädda ditt älskade husdjur eller ett okänt barn. Vem räddar du?