Varför dalta med rasister???
att vara öppet rasist är bättre än alla smyg rasister som börjar lite smått att dom där mörka svarta dom är inte så bra.....som vi andra...men mohamed som har närlivsen är ju bra han har alltid öppet sin affär ...och dom har ju så goda pizzor där hos Ali....men alla andra tycker jag vi ska skicka hem....eller den lilla tanten vid busshållplatsen som tittar på min lilla son ljusbrunt hår lagom solbränd och med blåa ögon...åååå så söt...han är...ja det är så skönt att se lite ljusa människor ochså i mitt hus bor det bara svarthåriga araber och såna vill man ju inte ha över allt....ok lilla tanten men min son är halv arab och det ska han vara stolt över.....för det berikar ens liv att få två kulturer på köpet när man kommer till världen....och jag är född i sverige av helsvenska föräldrar har växt upp i en svensk familj och sverige är mitt hemland men vet du...ibland skäms jag för att vara svensk......och undrar vilket som är värst att öppet stå för sina åsikter eller att ta fram dom i smyg...en rasist är rasist och ska helt klart kallas för det dom är...
vare sig det är den gamla lilla tanten eller killen på 23...
och tyvärr är historien om tanten sann...och har hört fler och bara av äldre människor...allt handlar om rädsla för det man inte förstår....eller det som är nytt...är skrämmande...
men i slutet är man ändå samma människor.....
jo glömde berätta att jag varit gift med en man som misshandlade mig....han är muslim och arab...men det var inte därför han gjorde det utan det handlar om sjuka, små människor med dålig själv känsla...han hade lika gärna kunnat vara svensk....INGEN har rätt att göra en annan människa illa oavsett i vilket land man är född...