Separation med barn på 2 år
Vet om det här hamnade i rätt forum?
Har en del funderingar kring min dotter och min och mitt x separation. Vad som är rätt osv...
Min dotter är 2 år och jag och mitt x flyttade isär för drygt 2 månader sen. Vi gick på samtal hos Familjerätten för att överhuvudtaget kunna komma överens om hur dottern skulle bo och hur vi skulle "dela" hennes tid. Jag ville till en början inte att hon skulle bo 50/50 pga att hon är så liten men orkade till slut inte kämpa emot mitt x utan gick med på att hon bor hos oss båda lika mycket. Som det är nu så har vi henne mån-ons, ons-fre, fre-mån osv.
Jag upplever att dottern blivit mer ledsen och orolig sen allt det här började. Vi hade utveckligssamtal på dagis i vecka och där tog personalen upp det att hon gråter ofta och ropar efter mamma. Kan inte sova på dagarna heller... Det gör ont i mig att höra det!
Har pratat lite med mitt x om det men han säger bara att hon mår bra!! Så idag förslog jag att vi kanske kunde försöka ses en kväll i helgen och äta middag tillsammans alla 3 men det ville han absolut inte. Jag tänker bara på hennes bästa, tror att det kan vara skönt för henne att se oss 2 tillsammans, för vi är faktiskt vänner.
Tror ni att hon skulle må bättre av att bo på ett ställe? Och hur ska jag i så fall gå till väga? Ska jag kontakta familjerätten igen? Dem sa att ett sånt här schema som vi gjort inte var långsiktigt utan att vi skulle utvärdera det efter ett par månader...
Jag vet inte om jag oroar mig i onödan?
Det är i alla fall jättejobbigt, jag vill ju bara att min lilla tjej ska må bra!