Vi som går och har gått på SH / St Göran / CvL del 10
Fortsättningstråd där vi stöttar och följer varandras resa mot det gemensamma mål vi har!
Förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m47159787.html
Fortsättningstråd där vi stöttar och följer varandras resa mot det gemensamma mål vi har!
Förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m47159787.html
Gazelle: Tack! Jag har gjort både stimulerade och ostimulerade FET och föredrar de sistnämnda... Har du regelbunden cykel så finns det inte någon anledning att göra stimulerat vad jag förstått. Har ni många eskimåer i frysen på S:t göran?
Oj Sofia, då håller jag tummarna nu! Vad spännande!
Ja, det är ju det där med ångringsrisken om man inte försöker. Jag har liksom hoppats att vi skulle vara ett av de där paren som plötsligt bara lyckas på egen hand efter ett ivf, men det verkar inte hända
Skulle vara inressant att se vad de skulle säga på S:t Göran (för gör vi om det så går vi nog tillbaka dit, det gick ju s bra sist ), och hur mina värden är nu efter sisådär tre år. Vi fick inga frysisar så det blir till att börja från början i så fall.
Muskot: Tack. Ja det var så vi tänkte också, men eftersom det inte har hänt något sen jag fick tillbaka min mens i mars förra året började vi känna att vi nog faktiskt får be om lite hjälp innan det är helt försent... Gick tillbaka till S:t Göran efter viss tvekan (eftersom det inte har blivit något där för oss trots 6 återföranden). Har en frysis kvar men valde ändå att köra en ny vända och det verkar faktiskt inte som om jag har mycket färre ägganlag än tidigare ...frågan är förstås om kvalitén är mycket sämre. Använde Menopur för första gången också som de ju säger generellt ger bättre kvalité men lite färre ägg - så vi får hoppas att det är skillnaden som gör skillnaden...
Sofia - vi har tre eskimåer. Efter vårt första ivf fick vi fem till frysen, varav bara ett överlevde och kunde föras tillbaka. Har därför inte alltför stora förhoppningar nu men vill ändå ge det en chans. Trots allt fick vi ju lilla S i denna skörd! Jag har alltid haft regelbunden cykel, men tycker mig märka skillnad sista halvåret. Får väl föra protoll och ta upp det med dr inför försöket. Funderar också på akupunktur eller inte. Hur gör du?
Jag tror ju stenhårt på akupunktur och Kinesisk örtmedicin... Läste ju just i denna tråden att Grisen71 gått två månader på akupunktur och örtavkok inför sin kommande IVF då de blev spontant gravida! Jag tänkte att jag måste testa hennes akupunktör innan planerat FET och gjorde så i två månader och då fick vi Ella. Slump eller inte - jag tror på det! Dessutom märker jag stor skillnad i min mens (inga klumpar och klarrött blod numera)och även endometriossmärtor. Bor du i Stockholm? Kolla i så fall: www.sophielagercrantz.se
Jag har ju såklart läst mycket gott om den akupunktör du nämner. Jag gick till en annan, på Barnhusgatan, både i samband med FET och vid vårt senaste försök. Enbart aku, inga örter. Hade kanske tänkt att helt strunta i sådant nu och bara köra "skolmedicinskt", men börjar tveka. Ska vi satsa så kanske vi ska göra det ordentligt! Ska kolla Lagercrantz sida.
Sophia - hur har det förresten gått med odlingen av era resterande embryon?
Gazelle: Vi fick en blastocyst till frysen. Känns toppen!
Gazelle, Tack! Det är nog värt att prova aku, kan ju inte skada iaf, Håller tummarna för er.
Sofia, hoppas att allt gått bra efter ET, och bra med en till frysen med. Tydligen har FL insett att det är onödigt att stänga trådar, det ger ju en himla massa onödiga nystarter.
Muskot, Tack! Kul att höra av dig! Håller tummarna för syskonförsök.
Miss Gul, hoppas få höra mer från dig!
Jag känner mig väldigt kluven över fler barn, det är ju så väldigt lagom för oss med 2 barn, och det har varit/är kämpigt, samtidigt saknar jag att få ha bara en liten bebis att ta hand om och njuta av. Maken är rätt nöjd med de 2 vi har, får se hur vi känner sen.
Kramar till alla, vore kul att se Grisen och Skorpis m.fl också, var ett tag sen sist.
mala: Nope, gick åt skogen. Har testdag på tisdag men började blöda redan förra lördagen - rd8... Tråk, men inte mycket att göra. Skönt som sagt att vi fick en blastocyst till frysen. Väntar med nytt återförande till i sommar. Har mycket inplanerat i vår och början på sommaren och jag tror dessutom att jag behöver få lite mer energi. Den här sista behandlingen har verkligen tagit hårt på mig och är helt slut. Märkte ju inte riktigt lika mycket av tidigare behandlingar då jag ju inte hade en liten en på 16 månader (idag 17 mån!) att ta hand om hela dagarna.