• Lille Mammsen

Någon som kör Skoda Fabia???

Funderar på denna som en extrabil pga hört att den e ganska billig i drift mm. Tittar på combi mellan årsmodell: 2000-2003 och under 40.000:- Önskar info om Minus/Plus mm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-12 23:47
    EV små sugen på en Peugeot 206 from årsmodell 2001- men ingen aning om hur dessa är...vet du?

• Svar på tråden Någon som kör Skoda Fabia???
  • ZXC

Det är bra bilar går billigt och billiga att försäkra.
    Tror att den har 4 stjärnor i euro-ncap så säkerheten är bra men inte bäst, så helt klart ett vettigt köp som andra bil.
    Kolla så att all el funkar och bak bromsarna och även rosten.

• Pixboy

Kolla på Nissan Almera. Aningen större än Fabia/206. God Japansk driftsäkerhet, hög säkerhet med 4 krockstjärnor och whiplashskydd. Du får en -02 får strax under 40.000

• Ulf Harrys Farsa

Jag skulle aldrig köpa Skoda, finns fan så mycket bättre alternativ än en bil ihopsatt av Tjeckiska alkisar. (alla är väl inte det, men kvalitén är lika oviss som vinsten på en trisslott)

• Rabarbapuppa

Ulf Harry, du överdriver. Skoda är bra bilar.
    Det är ändå nåt som VAG släpper ifrån sig, så det måste ju rimligen passera VAG's kvaluttakontroll. Det är ju VW-delar de sammansätts av. Och jag tror att arbetarna måste vara nyktra på jobbet i alla fall.

/Puppa

• Ulf Harrys Farsa
    Rabarbapuppa skrev 2009-12-16 11:02:22 följande:
    Ulf Harry, du överdriver. Skoda är bra bilar. Det är ändå nåt som VAG släpper ifrån sig, så det måste ju rimligen passera VAG's kvaluttakontroll. Det är ju VW-delar de sammansätts av. Och jag tror att arbetarna måste vara nyktra på jobbet i alla fall. /Puppa
    Dom håller fortfarande sämre kvalité i tillverkningen än VAG, ett annat bra exempel på skitbilar är SEAT
  • Pixboy

Köper hellre en Skoda än till exempel Audi. Samma delar samma kvalitet men till halva priset

• Burberry

När nya Fabia kom 2001 köpte jag en sådan. Diesel, manuellväxlad och i kombimodell. Aldrig mera en sån i vårt hus! När den var 3 år gammal och skulle besiktas första gången, så gick den inte igenom! Hade såväl ett elfel som verkstaden inte kunnat fixa trots flera besök dit, samt flera småfel, tillexempel säkerhetsbälterna gick inte tillbaka när man dragit ut dem. Jag sålde bilen nästan genast efter det, till ett dåligt pris bara för att slippa den!

Att ha barn är inte mera jobbigt än man gör det!
  • Ulf Harrys Farsa
    Pixboy skrev 2009-12-16 13:07:26 följande:
    Köper hellre en Skoda än till exempel Audi. Samma delar samma kvalitet men till halva priset
    Du är välkommen att tro att det är samma kvalité
  • Rabarbapuppa

Jag har ägt både Audi och VW (och äger VW nu) men aldrig Skoda (eller Seat). Men jag VILL tro att det är bra kvalité på dem. Men jag tror inte jag kommer chansa o testa.

/Puppa

• Lille Mammsen

Blir mer o mer sugen på en Peugeot 206 GTI åsmodell runt 99 till 01. Någon som har RIS & ROS ang denna då

Svar på tråden Någon som kör Skoda Fabia???