• Loon

Riktigt bra vintermössa till 2-3 åring?!

Är på jakt efter en vintermössa till min son som är 2½ år, och vill gärna ha tips!

Jag vill ju att den är lagom varm förstås, går ner över öronen, INTE glider upp/ner och att den täcker bra i nacken. För att spetsa till det lite extra vill jag ju gärna att den är snygg också - gärna färgglad!

Verkar omöjligt.... Eller vet du nån kanon-mössa?!

Tack tack!

• Svar på tråden Riktigt bra vintermössa till 2-3 åring?!
  • drakvinge

Den enda mössan jag gillar till min dotter som sitter där den sitter är en sån väpnarluva typ. Eller var det heter....
    Köpte den förra året på Lindex och hon har den varje dag, när det blir kallare sätter jag en annan mössa över, typ vid -5 eller kallare, då sitter den mössan still där den ska också.

• Storm07

Kolla in Troll-mössan! Den är vindtät och har ullfoder som värmer och ventilerar. Den är formad som en väpnarhuva så den värmer både nacke och bröst och det blir ingen glipa mot overallen. Den sitter som smäck och har mudd mot ansiktet så att vinden inte kryper in. Den är vi otroligt nöjda med. Vi bor dessutom i Norrland så har kan det bli rejält kallt, men vår dotter har aldrig frusit iden.
    www.outdoorexperten.se/p-14138-troll-classic-mssa.aspx

• Rosa Helena

Mina barn har vintemössor från P.O.P, de är verkligen toppen! I bävernylon fodrade med fleece eller "päls" , vilket man nu önskar..

• Buttelina

molos stickade rånarluvor är BÄST!

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Rosa Helena

Rosa Helena skrev 2009-12-13 14:29:42 följande:

Mina barn har vintemössor från P.O.P, de är verkligen toppen! I bävernylon fodrade med fleece eller "päls" , vilket man nu önskar..
    www.polarnopyret.se/Shop/Product/ProductDetails.aspx&productidentifier=60042068&colorid=2512561&sectionid=clothes&subsectionid=ENOVA_GLOVES_HATS
    Såna här har de.. Kanske inte de snyggaste, men varma och bra!
  • Loon

Tack snälla för tips! Många fina o bra!

Mycket bra sida den modegallerian!

Har nu beställt en från Polarn o Pyret till slut och hoppas den ska funka fint!

Svar på tråden Riktigt bra vintermössa till 2-3 åring?!