• Castafiore

Aletråden 19

Aletråden 19

Här håller en massa härliga mammor i Ale kommun till. Vi stöter och blöter de flesta samtalsämnen och har det högt i tak

Välkomna hit både nya och gamla trådare!!

Listtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m47231566.html

Presentationstråden: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m47231887.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-12 20:06
    Aletrådens listor (ny): www.familjeliv.se/Forum-11-239/m49327546.html

Aletrådens presentationstråd (ny)
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m49327571.html

• Svar på tråden Aletråden 19
  • Whisky

Smurfan: Jodå han har barn men vi har en sån hög belastning på vår avdelning. Vi är 3 stycken, min chef, jag och min kollega. Min chef har gått i väggen och har precis börjat jobba 50%. Min kollega är så dålig att om hon går hem så vet hon inte om eller när hon är tillbaka, alltså snart in i väggen hon oxå. Kvar blir jag med mina 75% som mår dåligt av alltihopa. Så det är inte lätt, men vad ska man göra??? + att vi har maaassssssor att göra...

• Peggy O
    kix75 skrev 2010-01-18 18:29:41 följande:
    Memoria: för att svara på din fråga om vi tycker detta är en bra lösning bägge två så är svaret nej. Det här är(enligt H) bara mitt beslut och håller mig ansvarig om barnen far illa av separationen. Tack för den!
    Usch vad det är jobbigt. Varför, varför kan de inte se sin egen del och våga ta lite ansvar?
    Jag hoppas också att han klarar av att hålla barnen utanför (min gör inte det), annars är det INTE ditt fel om barnen far illa av seprationen.

Stor kram
  • Modesty B

Huuu, Whisky: inge' vidare arbetsklimat du har! Var rädd om dig!!!

• Kyssen

Whisky: Usch vilken sits!! När du redan har dåligt samvete för all VAB du haft så är det inte precis det där du vill höra! Finns det ingen möjlighet att ta in hjälp utifrån och ta in en konsult för en kortare tid, eller anställa någon till på del/heltid. Det låter nästan om att om ni inte gör det så kommer antingen du eller din kollega att ramma väggen med full kraft!!

• kix75

Fyyy, så trist stämmning på jobbet Whisky.... Du får verkligen se till att ta hand om dig!

Härligt att Elin fortsätter tycka dagis är tipptopp!

Hmmm....ja..och angående alla hjärtans present så känns det som jag kan lägga det funderandet åt sidan i år... En sak mindre att bry hjärnan med iaf...

Peggy/Malle: jo, han kan faktiskt låta bli att blanda in barnen - tack och lov!! Det är bara när han o jag pratar som det kommer fram hur han egentligen tycker.

♥sara 0301♥ ♥anton 0508♥
  • Memoria

kix: Skönt att han inte blandar in barnen även om han minsann var en del av ert äktenskap också. Fast han kanske var nöjd som det var och att det därför han vill ge dig skulden för det. Hoppas att det ordnar sig till det bästa.

malle: Skönt att E gillar dagis så mycket. Inte säkert att hon får bakslag.

whisky. Fy för att ha det så på jobbet! Du kan ju inte dra hela det tunga lasset själv, det måste ju din chefs chef ta tag i.

Jag fick mail om att vår nya oranisation skall börja gälla från 1 april, men inte ett ord om jobben mm.

• Smyckis

jag känner mig lite delad inför föräldrargruppen måste jag erkänna! Med Andreas  så var vi en mammagrupp! tråkigt att inga pappor var med! Sedan så flyttade vi så att vi lärde inte känna de som var i gruppen via MVC innan man fick barn heller!

Får väl se vad man kommer att prata om!

däremot så saknar jag en ale-tråds fika!!!{#lang_emotions_wink}

• Castafiore

God Morgon i denna tidiga timme!

Jag läser och läser och viljan att kommentera och delta i diskussioner finns där men orken är noll!
    Har aldrig varit med om någon liknande trötthet (och då har jag ju en del sovande i mitt bagage)!! Somnar vid 19 varje kväll, klarar precis jobbet men inget mer. Vet inte när jag gjorde något vettigt här hemma senast, stackars maken drar runt allting med disk, tvätt och sånt.
    "Graviditet är ingen sjukdom"... my ass!! Kanske inte det men det är f*n inte alltid så himla naturligt heller!
    Idag är det iaf MVC så vi får se om barnmorskan har någon magisk lösning på lut!
    Någon som är intresserad av fika/lunch på Torget/i Kungälv idag? Känner stort behov av att umgås med någon annan än kudden!!
  • Malleballebuse

Casta: vad jobbigt att vara så trött hela tiden. Vi får hoppas att mvc ger dig lite magiska krafter.
    Jag har inskolning och häcken full men gärna fika en annan dag. 

Här blir det som sagt inskolning och städ mest hela dagen.
    Min pappa och hans fru kommer imorgon för att passa barnen i helgen då vi ska på Ica-kalas.
    Det ska bli så oändligt skönt och bra att få vara Malin och inte mamma.

Svar på tråden Aletråden 19