• Anonym

Blir ni påverkade av cocillana-etyfin?

Fick precis en flaska utskrivet, tog runt 10-15 eller nåt och jag känner mig lite påverkad.
    Lite dåsig och en ganska skön känsla.
    ?

• Svar på tråden Blir ni påverkade av cocillana-etyfin?
  • Pellerbom

Skönt för dig! Jag kräktes av otyget och valde att fortsätta hosta istället för att ta mer.

• vadskajaghetadå

jag vet inte varför jag blev anonym.
    hur mycket tog du då då?
    jag mår jättebra bara.

• vadskajaghetadå

hostan är borta, sjukt skönt!
    det är första gången jag tar det här så då kanske den är som mest effektiv.

• Anova

Jag blir snurrig och illamående.. Brukar få 10-15 ml. som dos, men tar ofta mindre för att annars kräks jag.

Men den har en skön smärtstillande effekt så det är min favvo-hostmedicin.

• Pellerbom

Jag tog 15 ml. för det stod så på etiketten. Min svärmor sa sen att jag borde ha börjat med halv dos, men jag var inte så sugen på att försöka igen, så nu har vi en stor flaska stående till ingen nytta.

• Jesster

Vi har 5-10 ml som rekommenderad dos
    Min man tar max 5 ml för det räcker för honom men jag tar alltid 10-12 ml för det hjälper inte annars. Och jag kan bara ta till natten för jag somnar av det. Mår bra som sjutton men blir väldigt trött

Den som söker han finner - www.google.se
  • sirisdotter

Jaså, kanske skulle ha provat mindre dos. Kräktes tills det bara fanns galla (?) kvar att kräkas. Även om det hjälpte mot hostan - aldrig mer. Kollega tog glatt över flaskan... Lär vara morfinliknande substans som kan få den effekten, enligt apotekspersonal.

(Kräktes när jag före förlossningen fick petidin som sovdos - liknande beståndsdel. Klarar inte heller Tiparol, värktablett, där opiat ingår.

Hoppas slippa smärtor som endast kan lindras med opiater)

Svar på tråden Blir ni påverkade av cocillana-etyfin?