• Liten måne

Köpa resväska...??

Vi ska åka till Thailand i januari men behöver införskaffa ett par resväskor. Har lite dåligt med erfarenhet när det gäller resväskor och skulle därför gärna vilja ha tips på bra modeller. Och gärna var man kan köpa dom billigast (tex nått ställe på nätet eller om det är en fysisk butik så var i sthlm?)

• Svar på tråden Köpa resväska...??
  • Pigelinen

Vi åker också till Thailand i januari Våra föräldrar ska med så vi tänkte överaska dem med versin resväska i julklapp och vi har hittat till bra pris nu idag på netto. Jag har rest massa och provat allt från carlton till vanliga billiga som jag köpt på gatan i utlandet och jag tycker att det inte spelar roll bara de känns bra. Dessa på Netto kostar 349kr för en stor och 249kr för mellan modellen.

Bild finns på netto.se om man går in på bladet denna vecka ivarjefall om man bor i södra sverige. Vet att även Coop forum har resväskor i liknande prisklass denna vecka!

• Liten måne

typiskt typiskt, ica köpte ju upp alla nettobutiker i stockholmsområdet jättedumt tycker jag :-P
    Men när du säger att dom ska kännas bra, vad är det man ska känna på då?

• Liten måne

garib
    har du nån uppfattning om hur dom är kvalitetsmässigt? Har nämligen inget coop forum nära eller bil så ska man böka sig iväg till nått sånt är det skönt att veta om det iaf verkar vara hyffsat bra

• Pigelinen
    Liten måne skrev 2009-12-15 17:18:16 följande:
    typiskt typiskt, ica köpte ju upp alla nettobutiker i stockholmsområdet jättedumt tycker jag :-P Men när du säger att dom ska kännas bra, vad är det man ska känna på då?
    Prov öppna och stäng lyft, klämm och känn
  • The Man

Bra reväskor är ofta lika med dyra väskor av känt fabrikat, tyvärr...

Därför köpte jag en begagnad väska av känt fabrikat på Blocket för ett par hundra spänn. Nypris för en sådan modell som jag köpte är långt över tusenlappen. Nu har den varit med mig till både Västindien och 2 ggr i USA samt att den är så stor att jag o frun DELADE på den under en 10 dagars vistelse i England för att kunna resa billigare dit (Ryanair tar ju bra betalt för väskor numera).

Kolla blocket, brukar finnas gott om väskor där!

• Liten måne

har kollat blocket men det är rätt tomt just nu mest bara sånna väskor som man bär eller gamla jättetunga :-P Men rätt som det är så dyker det ju upp något så jag fortsätter hålla utkik

• The Man

Ett tips vid sökning på Blocket. Tänk på att många stavar fel i annonserna och rubrikerna. Testa att skriva följande sökord:

Ressvässka
    Resvesska
    ressveska

• The Man

Tänk också på att söka över hela Sverige. En resväska kostar uppskatttningsvis 75-100:- att skicka med bussgods över hela landet!

Jag fick 185 träffar på resväska, rättstavat, när jag sökte på hela Sverige. Några såg dessutom RIKTIGT bra och prisvärda ut, bl a en som sålde 2 st Samsonite med hjul för under 300:- st.

• Cachou

Jag tycker att en bra väska är en väska som har 4 hjul. Dâ spelar det inte sâ stor roll att den är tung, det är bara att skjuta den framför sig. Mycket bättre än en väska med 2 hjul.

• Majsan70

Eller så lånar man en resväska o packar minimalt o sen handlar man allt man behöver inkluderat rsväskor av kvalitet i Thailand.

Så gjorde vi när vi åkte dit i allafall o många vänner oxå.

• Pigelinen

Jag håller inte med om att det måste vara dyrt för att få en bra väska. Min första väska köpte jag på Coop för 10 år sedan för vad kan det ha varit 399? och den har varit med överallt... Mexico, USA, Thailand 2 gg, Malaysia, Kenya , Cypern mm Vist har det blivit någon repa men absolut inget mer. Vi kommer ha med den till thailand nu i januari också.

Som någon sa innan så packa minimalt och köp en där. Jag har köpt mindre väskor i thailand förut till bra pris och de håller än.

• Liten måne

Då blir det kanske den fina rosa resväskan från vår lokala ica butik då ;) Eller om jag har tur så dyker det kanske upp något spännande på julrean.

• SVejsan

På Stockholm Quality Outlet i Barkarby så hittade vi i Samsonite butiken prisvärda 80 liters American Tourister resväskor ( sådna man drar på högkant, på gaveln), vi gav under 600 kronor.
    I grunden är det Samsonite, men med enklare utförande, dock så såg man tydligt att det var samma väska i grunden, Det man sparat på var att det var inga nyckellås på sidosnäppena eller foder på insidan...

Vi valde aktivt bort väska med 4 utstående hjul (som nu är "Inne") då de 2 var bättre skyddade - och man vet hur packpersonalen på flygplatserna misshandlar väskorna .

Svar på tråden Köpa resväska...??