• Leija

När lägger du dig i?

Jag märker många gånger att föräldrar gillar att lägga sig i andras sätt att fostra barn, eller berätta när andra gör fel...
    När gör DU det?
    När rinner din bägare över och du MÅSTE säga till en annan förälder att denne gör fel?

• Svar på tråden När lägger du dig i?
  • bigmacoco

Väldigt sällan... Men skulle jag lägga mig i skulle det vara i fall där barn blir kränkta, misshandlade eller illa behandlade p.g.a. ngt de "är" och inte ngt de gör.

Jag har själv två killar som kan göra de mest knasiga saker på stan t.ex., och då tycker jag att det är vidrigt när andra lägger sig i: kommenterar och glor utan att de vet ett jota om VARFÖR de gallskriker eller ligger ner och sparkar av sig skorna - därför passar jag mig.

• Noddan

Jag har lagt mig i EN gång

när en mamma inte hade koll på sin son, trots att hon frågat en stund tidigare och jag antytt att han var tuff mot de mindre barnen och senare så knuffade och han ett mindre barn i en lekpark.

Jag satte mig på huk framför honom och sa med bestämd röst att man knuffar inte de som är mindre.

Mamman kom rusande och sa att "HON UPPFOSTRAR SIN SON SJÄLV". Hörde sedan hor hon sa att de som är mindre inte "leker som han gör"

( Jag tycker fortfarande inte att knuffas är att leka)

Annars är jag öppen, det finns ofta en okänd anledning till att föräldrar tar de beslut de gör, och jag känner inte hela bakgrunden.

• Leija

Noddan - En sån gång skulle jag nästan ha blivit arg... klar att man ska lägga sig i då, tycker jag. Man är nog liiite väl känslig om inte andra får säga till när ens barn gör såna saker.
    Visst att det kanske 'svider' när andra fostrar ens barn, det gör det, men jag tycker ändå det är bra. Speciellt eftersom det oftast biter bättre när andra säger till ;oP

• Leija
    Teskedsmamman skrev 2009-12-12 18:28:42 följande:
    När föräldrar kränker och misshandlar sina barn, eller uppenbarligen brister i tillsynen så att andra barn blir lidande.
    håller med!!!
  • lövet2

Det beror på om jag känner föräldern i fråga, och hur väl jag i så fall känner honom/henne. Är det en helt okänd förälder, så lägger jag mig i först när det handlar om våld. Är det någon jag känner, så lägger jag mig i lite försiktigt om föräldern behandlar sitt barn illa på något sätt.

• Leija

Lövet - Så resonerar jag med. Sen kan man ju lägga sig i på ett snyggt sätt med... Osynligt liksom ;oP Brukar jag göra.

Svar på tråden När lägger du dig i?