• AnniPanni

Max-böckerna

Min 2åring älsakr Max böckerna men jag vägrar att läsa de - jag hittar på en egen story istället som passar med bilderna
    Blir galen på Max napp vovve ta Max napp... Håller på att bli galen när 7åringen läser högt för lillasyster och vill bara skicka ut boken genom fönstret

• AnniPanni
    Hädvigg skrev 2009-12-16 13:50:16 följande:
    Varför är det som förälder okej att säga: "Titta! Vovven!" åt ett litet barn, men inte att läsa samma sak för barnet i en bilderbok?
    hmmn jo jag kan säga titta vovven - men alltid följt av fler ord. Vad fin den är, eller pratar om vilken färg den är, hur många ben den har osv. Nu är iof min dotter närmare två och har bra ordförståelse
  • AnniPanni
    nurken skrev 2010-01-01 21:47:25 följande:
    Jag stör mig otroligt mycket på språket i max böckerna. Det fattas ord och det blir inge sammanhängande saga. Dessutom får man i max napp läsa att han slår en anka och skrattar åt den. Det gjorde att jag fick maken på min sida. 
    ha ha ja den stör mig med Vi som är så noga med att mer eller mindre mantra för vår 2åring att man får INTE slåss så har vi gjort om texten helt
    - Max klappar snällt på ankan och får tillbaka sin napp och så bläddra man förbi den sidan fort som bara den hihi
Svar på tråden Max-böckerna