• bebe

Någon som blödit under graviditeten, färskt blod en fortfarande varit gravid?!!!

Som överskriften säger, någon som blödit under graviditeten utan att det varit missfall??? färsk blod kortare tid än vanlig mens typ 2-3 dagar (vanlig mens 5-6 dagar) Orolig!!!

• Svar på tråden Någon som blödit under graviditeten, färskt blod en fortfarande varit gravid?!!!
  • cissi 81

Jag hade en blödning i v.6-7 nån gång, med färskt blod. Är i v.16 nu. Det är relativt vanligt att man får blödningar i början av graviditeten, behöver inte vara missfall! Hoppas allt går bra för dig!!

• bebe

tack så mkt för svaret. har ju blödit igen nu i 2 dar men inget mer idag, har tid hos gyn på ons. hoppas dem har svaret till varför iallafall. kram

• Tusentand

jag blödde litegrann ca 2 dagar i v.6, v.10 och v.14.
    Fick förklarat för mig att det var för att moderkakan låg långt ner, så när livmodern växte lite extra fort så blödde jag lite. Fick sedan en frisk dotter i v. 42 som dock fick förlösas med kejsarsnitt för att moderkakan låg ivägen för henne att komma ut.
    Hoppas det går bra för dig.

• bebe
    Tusentand skrev 2009-12-15 02:47:27 följande:
    jag blödde litegrann ca 2 dagar i v.6, v.10 och v.14.Fick förklarat för mig att det var för att moderkakan låg långt ner, så när livmodern växte lite extra fort så blödde jag lite. Fick sedan en frisk dotter i v. 42 som dock fick förlösas med kejsarsnitt för att moderkakan låg ivägen för henne att komma ut.Hoppas det går bra för dig.
    ååå tack så mkt för ännu en till förklaring. Hur snabbt fick du plus på graviditets testet??? Hoppas verkligen att allt står rätt till, får veta på ons hur som helst.
  • Jo  anna

Jag blödde ganska mycket(så att det rann) i vecka 14. Nu är han två år. =)

• I Love You Three

jag fick åka med ambulansen för att pulsen sjönk så kraftig pga blodförlusten.! jag skulle bara gå på toa , satte mig ner för att kissa (vilket jag trodde att jag gjorde) men det var blod som kom.. blödde igenom 3 paket bindor på 2 dagar.. sen slutade det tvärt och fostrets hjärta tickade på så fint och gör fortfarande. detta är nu 3 veckor sedan det hände. men magen mår bra och jag också. så det sliutar inte alltid illa!

hoppas du får lugnande besked. kramar om

• bebe

Jo anna skrev 2009-12-15 07:14:08 följande:

Jag blödde ganska mycket(så att det rann) i vecka 14. Nu är han två år. =)
    som jag ser så är blödningar ganska vanligt, trodde inte det, men skönt o veta o att det inte behöver vara ngt fel iallafall. tack för stödet
  • bebe

I Love You Three skrev 2009-12-15 10:07:20 följande:

jag fick åka med ambulansen för att pulsen sjönk så kraftig pga blodförlusten.! jag skulle bara gå på toa , satte mig ner för att kissa (vilket jag trodde att jag gjorde) men det var blod som kom.. blödde igenom 3 paket bindor på 2 dagar.. sen slutade det tvärt och fostrets hjärta tickade på så fint och gör fortfarande. detta är nu 3 veckor sedan det hände. men magen mår bra och jag också. så det sliutar inte alltid illa!hoppas du får lugnande besked. kramar om
    det är exakt så jag har blödit, 2 dagar med forsande färskt blod sen borta på en gång. Bra mysko hur kroppen kan bete sig på detta vis. Hoppas bara att jag får lugnande besked imorn om att det lever en bebis där inne. Annars sa dem att dem kmr kolla upp vad detta kan vara med olika prover, då jag känner mig gravid men inte fått positivt på testen än. Kan det vara utomkveds eller något annat då? har räknat ut att jag just nu ska vara i 8+2 men testade neg fram till v 7+2 så jag har inte testat på en vecka nu. Har kvar alla symtom. vet att jag testade sent med mina två barn. men vet inte om det var i v7 eller v8. med dottern (första barnet) hade jag sista mens i mitten på februari och fick positivt test i mitten på april nästan slutet så det är ungefär lika lång tid nu. med sonen (andra barnet) hade jag sista mens 1 juli o testade positivt slutet på augusti efter alla symtom, exakt samma symtom som jag har nu. Så bara o hålla tummarna på att det är en bebis. tack o många kramar!!!
  • bebe

En fråga till, är det någon som vet om hormonerna ändras om det är en annan pappa till barnet??? jag har nämligen gift om mig och tänkte om det kan va något där som spökar??? Alltså att hormonerna hos kvinnan är olika beroende på vad mannen har för "kvalite" på sina spermier. hahaha låter helt sjukt men skönt om någon vet. fick den tanken bara nu om det kan vara så att hcg halten i urinen har något att göra med dem manliga hormonerna man får i sig??? Någon som vet???

• Meadow

HCG producerar din kropp för att den inte ska stöta ut fostret. Har inget med din mans spermier att göra. Det är ett hormon som stöder graviditeten.

Svar på tråden Någon som blödit under graviditeten, färskt blod en fortfarande varit gravid?!!!