Inlägg från: Nillan77 |Visa alla inlägg
  • Nillan77

Tygblöjetråden 23

Jag har fått tygblöjor från min storasyster. Hon skickade då med 5 stycken små tygstycken som man kan ha istället för rispapper för att kunna lyfta bort bajset smidigt och som är lätt att bara skälja av litegrann. Det kanske inte finns sådana att få tag i längre?

Min syster använde vikisar och blöjbyxor. En del av blöjbyxorna har rätt så stela kardborrar. Går det att göra något åt det eller är de helt enkelt för gamla att använda nu? Det kan ju inte vara skönt för bebisen med en stel kardborrekant i magen...

• Nillan77

Är det någon här som kör med Imse Vimse? Är de bra? Fördelen med dem är ju att de finns här i stan så jag behöver inte beställa över internet... Vikblöjor har jag ett helt gäng (22 st) så egentligen är det väl bara blöjbyxor som behöver köpas.

• Nillan77

En sak man ska tänka på om man använder microfiber. De ska inte ligga direkt mot huden. De suger åt sig av hudens naturliga fett och torkar därmed ut huden väldigt mycket = inte alls bra.

• Nillan77

Jag bor i Östersund och det enda stället som säljer IV här är dyyyyra (Babyproffsen) och har väldigt dåligt utbud. De hade tänkt sluta med dem helt och hållet, men när de fick reda på att de var de enda i Östersund som sålde IV ändrade de sig.

• Nillan77

Jag vet inte hur IV kommer fungera än. Om jag blir nöjd kanske jag köper ett färdigt paket. När det gäller priser på IV är vitavera billigare än IV själva när det gäller styckpriser. Vitavera har dock inte IV-paket i samma utsträckning.

• Nillan77

När ni köper nya blöjbyxor tvättar ni dem innan användning? Själva blöjorna vet jag måste tvättas minst en gång för att de ska suga upp ordentligt.

• Nillan77

I ett test jag läst fick just IVs AIO bäst betyg som nattblöja. Helhetsintrycket på blöjan: "En gedigen blöja som är den överlägset bästa och säkraste nattblöjan." Testet gjordes av Amelia Baby 2009

• Nillan77

Nu har min bebis kommit ut (28/2) och jag har börjat lite smått med tygblöjor (imse vimses formsydda med blöjbyxor till). De blir genomblöta fort... men har inte läckt än så länge. Har mest kört med engångs just nu. Jag har lite svårt att röra mig obehindrat och vill inte ha en massa tvätt att ta hand om innan smärtan är mindre.

Hur ofta byter ni tygblöjor?

Svar på tråden Tygblöjetråden 23