Inlägg från: Ronjas mamma |Visa alla inlägg
  • Ronjas mamma
    Markatta skrev 2009-12-14 02:07:48 följande:
    Nu har jag sytt tre nya pockets, de blev så bra! Hurra hurra ! Första blöjan gjorde jag med tryckknappar sen bestämde jag mig för att köra med kardborr istället... Det var så mycket lättare att sy dem än jag trodde, jag ska nog sy massor att ha med till Indien... Jag har sytt dem i fleece innerst, sen microfiberinlägg som jag fäst i framkanten och så fint rött pul-tyg ytterst, så de torkar ju verkligen på nolltid vilket jag tror vi kommer uppskatta när vi är ute och reser. Är det nån annan i tråden som varit på långresa och använt tygblöjor? Alla tips och idéer är varmt välkomna!
    Jag har inte varit det men en kompis kompis reste ensam runt i asien med vikisar och pullbyxor, det var faktiskt när jag hörde det jag gav mig fan på att om hun kunde på resande fot så kunde jag väll hemma
  • Ronjas mamma
    Blå Flygare skrev 2009-12-14 15:14:03 följande:
    Jag vet inte om jag vågar tumla. Den tumlaren är lika gammal som jag, och blir lite väl varm ibland. Vill ju inte att blöjorna ska passa till prematura sen Kanske lika bra att packa med regält.
    Prova innan att hängtorka en,
    så vet du hur många dagars torktid och kan så räkna ut hur många du behöver ha med.
    Jag var borta ett dygnstid med våra flickor hade 14 blöjor med i allt plus några engångs men klarade mig precis med tygisarna..
  • Ronjas mamma
    Lantani skrev 2009-12-15 14:56:55 följande:
    Har blivit tipsad om att testa tydblöjor eftersom alla vanliga blöjor som jag testat på sonen läcker när han sover. De läcker vid sidan upp mot ryggen, där det liksom inte finns något som suger upp. Hade tänkt köpa 1 bara för att testa på natten. Vad bör man satsa på? Kan tillägga att han väger ca 9,3 och är 80 cm lång, 13 månader gammal.
    Han har ca samma storlek som min dotter på 18 månader jag använder Imse vimse AIO i storlek M men ska till att köpa L snart. (9.4 och 78 cm)
  • Ronjas mamma

Jag lovade min man att jag skulle tvätta den gången vi skulle ha första barnet men jag fick kejsarsnitt så han fick ta tvätten och accepterade tygblöjorna när han väl hade börjat..De brukar vara lättare att övertala till att prova AIO eller pocket..

Jag kör dem som de är till äldsta barnet till yngsta har vi ett fyrkantigt frotte' inlägg också från I.V

• Ronjas mamma
    yrväder skrev 2009-12-17 23:28:55 följande:
    Jovars det är väl sant. Problemet med att sy själv är att sybehörsaffärer inte har världens största knapputbud. Det finns en storlek på tryckknappar som du kan köpa i sverige, 10 mm. Vill man ha knappar passande molos bodys får man vända sig till knappmarknaden i usa.
    Borde man inte kunna få den storlek i danmark eftersom det är danska kläder?
  • Ronjas mamma

tror visst också att man kan få olika stolekar metal tryckknappar hos stoff och stil 2000, de finns ju i Sverige nu..

• Ronjas mamma
    trollet1985 skrev 2009-12-21 18:47:48 följande:
    Såg att de va någon som sålde en grön taggit boll som kunde användas istället för tvättmedel när man tvättade tygisar, nån som testat?
    Nej men den har vunnit en massa test.
    men der dyra i uppköp..
  • Ronjas mamma

Så skönt att vara hemma med tygisar igen,
    efter en hel jul tre familjer i ett hus och tre blöjbarn med engångs fy vad det stinker,
    nu är i varje fall mina två älsklingar tillbaka i tygisar..
    Men hur som helst hade det inte gått att få plats varken i bilen med blöjor till två, vagnar, packning och julklappar heller inte i huset med hängtorkning av blöjor.
    Hoppas ni andra har haft en bra jul och sluppit för engångs..

• Ronjas mamma

plutteli här var det också makens val att vi skulle köra engångs sen har han klagat hela julen på att de luktade. men det hade varit att välja på att få en vagn med eller få tygblöjor med och det är lite för tungt att bära två hela julen i sjal

Svar på tråden Tygblöjetråden 23