Inlägg från: Labolinn |Visa alla inlägg
  • Labolinn

Tygblöjetråden 23

Jag är så GLAD att jag hittat den här tråden!!

Jag går här på övertid och fördriver tiden tills min lilla/lille behagar komma ut, och läser på lite mer om tygblöjor. Jag och sambon är förvånansvärt överens (trodde han skulle vara motsträvig) om att tygblöjor is the shit, om man säger så. Vi har köpt på oss en laddning IV formsydda blöjor och i NB och Small, och jag antar att jag är ute och letar bekräftelse på att det var smart. Även om vi inte har mer än 10-2 st av varje stl då vi ju inser att vi är nybörjare och inte vet vad vi kommer att gilla.

Hur som helst så känner jag mig så taggad att köra på så stor andel tyg som möjligt! Och nu inser jag ju att vår låda med gamla fula kökshanddukar är en guldgruva, och att det finns massor med smarta lösningar på läckande blöjor (microfibertrasor, tvättlappar etc som man stoppar extra med) och tvättbara "rispapper" med massor mera.

• Labolinn
    fruganL skrev 2010-01-13 11:47:29 följande:
    Ja, visst är det underbart! Allt tyg som suger upp fukt fungerar ju att stoppa i något som håller tätt, så i princip funkar ju min t-shirt i en plastpåse som är knuten så det håller tätt runt ben och mage. Kanske inte så praktiskt, lätt eller snyggt, men det mesta funkar. Det MÅSTE inte vara fancy pancy. ...men vad menar du med tvättbara "rispapper"?
    Precis, det måste inte vara urtjusigt, och med lite uppfinningsrikedom så kan man ju få allt att suga upp eller hålla tätt. :)

Jag tänkte på alla varianter av såna här inlägg www.imsevimse.se/shop.pab&id=824. Just det här är extra fiffigt säger de om bebisen är irriterad och röd i rumpan, men de funkar ju så klart lika bra som rispapper gör för att fånga upp bajs (misstänker jag i alla fall). Med den fina bonusen att de inte alls ÄR rispapper som ska spolas ner och riskera att täppa till avloppet, utan sköljs av och tvättas med tygisarna. Så tänkte jag. :)
  • Labolinn
    JsN skrev 2010-01-13 22:25:20 följande:
    Jag tror aldrig man har fått (räknas som begagnade underkläder) men det slinker igenom en del.
    Kommersen är i full gång! Det finns inte massor, men en hel del. Och tur är väl det för oss som inte bara vill köpa nytt. :)
  • Labolinn
    Ekorrfamiljen skrev 2010-01-13 22:00:07 följande:
    Får man sälja tygisar på tradera nu? Har för mig att man inte fick det en period.. Labolinn: Vi hade IV formsydda i strl. NB men dem växte Vemund ur på två veckor.. Hoppas du kan ha dina lite längre.
    Oj! Hm...hoppas inte sambon läser det. Jag har sagt till honom att de ska gå att använda i några månader... {#lang_emotions_surprised} Vi håller tummarna för att det går ett tag i alla fall. Men tack för varningen. Då ska vi nog inte köpa på oss för mycket av den stl.

Coolt namn ni valt till sonen, förresten! Har nog aldrig hört det förut. :)
  • Labolinn

Ny fråga från en som inte ens börjat än.

Jag har förstått att det kan vara svårt att få IV:s (och andras?) tygblöjor att hålla tätt kring benen på de minsta pluttarna. Smala lår och så vidare. Skulle ni erfarna säga att det är lättare att få vikblöjor att hålla tätt när bebisen är liten?

• Labolinn
    fruganL skrev 2010-01-14 12:01:25 följande:
    ...men annars finns blocket...
    Absolut! :) Inte att förakta. Jag är så himla Tradera-biten för tillfället att jag glömmer bort Blocket.
  • Labolinn
    *Puff*

Labolinn skrev 2010-01-14 11:48:01 följande:
    Ny fråga från en som inte ens börjat än. Jag har förstått att det kan vara svårt att få IV:s (och andras?) tygblöjor att hålla tätt kring benen på de minsta pluttarna. Smala lår och så vidare. Skulle ni erfarna säga att det är lättare att få vikblöjor att hålla tätt när bebisen är liten?
  • Labolinn

Åh, vad bra! Tack för era svar, emindy och winterangel85!

Svar på tråden Tygblöjetråden 23