Inlägg från: Dockmakaren |Visa alla inlägg
  • Dockmakaren

Tygblöjetråden 23

Hej. Jag ställde en fråga ute i forumet ( www.familjeliv.se/Forum-2-11/m50155988.html ) men kanske är det här jag ska fråga i stället.

Jag är ny på detta men väldigt trött i huvudet inför födsel. Måste bara fixa detta med blöjor nu. Har inhandlat ett gäng "vikisar" som ni kallar det. Dels några begagnade från Imse, men även som jag läst här någonstans förut...tvättlapparna från Ikea. Men behöver alltså ullbyxor till.

Ska jag sluta leta efter alternativ och bara beställa på Imse. Eller finns det mer prisvärda alternativ.

Vad ska jag ha för ullbyxor till en nyfödd. Jättetacksam för goda och snabba råd.

• Dockmakaren

Tack snälla ni för snabba tips. Tänkte försöka lägga någon beställning imorgon efter att ha fått lite mer koll.

Ja, för länge sen hade jag en vision om att sticka egna. Garnet är inköpt, men orken och tiden finns inte. Jag väntade för länge.

Blöjbyxor med spärrskikt i PUL...är det något jag har utanpå vikblöjor alltså? ( Ursäkta, kanske dum fråga, men jag är inte helt insatt). Eller är det något annat.

Rekommenderar ni det istället för ullbyxor?

• Dockmakaren

Och en sak till då. Behöver jag någon form av "spänne" till att fästa ihop vikblöjorna med? Har läst det förut, minns inte vad de kallades. Finns dessa i affär, eller beställer jag dem någonstans?

• Dockmakaren

Tusen tack! Ullbyxor är beställda nu och snappi blir nästa grej att fixa. Supertack för länken!

Svar på tråden Tygblöjetråden 23