Tygblöjetråden 23
Nån här som har provat tvättnötter? Jag är sugen att prova men hur fungerar det?
Nån här som har provat tvättnötter? Jag är sugen att prova men hur fungerar det?
Vilket ärbäst, tvättnötter som är hela eller som har"knäckts"? Jag harhittat sidor som säljer både sorter.
Finns det nått speciellt inlägg som passar till vikisar?
Nån som har provat IV trainingpants? Eller bara har en åsikt om dem? Är de onödiga att köpa?
Blå myran: Testa ättika, det kan ju kanske ta bort lukten.
Kan man ha sånna där stickade ullbyxor till IV formsydda eller är det bara IVs egna ullbyxor som gäller till IVsblöjor?
Jag skulle vilja ha några luftiga blöjbyxor på natten åt dottern och ullbyxor verkar bäst.
Ni som använder IVs PUL byxor, hur många har ni av varje sort alltså tex. 3 st 3-6kg, 4st 5-8kg osv. Hur ofta tvättar ni dem?
Jag har köpt vikisar på Blocket, tänkta att ha till bebis nr 2, de är 69x77 cm och jag har provat att göra triangelvikningen men de känns enorma till en bebis på kanske 3,5kg. Ska de vara så stora eller ska jag köpa några i mindre strl? Eller finns det någon annan vikning som gör dem mindre?
Ni som har ullbyxor, hur många dagar används dem innan ni tvättar dem? Hur ska man veta när man ska tvätta dem?
Har ullbyxor svårt att hålla emot bajs? Menar ni alla sorters bajs eller bara typ löst bajs(amningsbajs)? För vi har ullbyxor från IV på natten då dottern behöver material som andas då hon har samma blöja hela natten men hon bajsar ofta på morgonen men jag har inte märkt nått. Ska jag tvätta dem när det börjar kännas ofräscha typ luktar?