Inlägg från: trollet1985 |Visa alla inlägg
  • trollet1985

Tygblöjetråden 23

Nån som testat blöjan från gröna-grodan?

• trollet1985

Vi har oxå formsydda bambu från Plutteli. Jättesmidiga!!! Dock är våra för små just nu o ekonomin tillåter inte nyinköp =(

• trollet1985

Såg att de va någon som sålde en grön taggit boll som kunde användas istället för tvättmedel när man tvättade tygisar, nån som testat?

• trollet1985

Nyårslöfte för 2010, använda tygisarna mer eller mindre konstant dagtid =)
    Hoppas bara ja kan hålla de :P

• trollet1985

Ni som bar dagisbarn med tygisar, hur ofta byts dom blöjorna på dagen?
    Kan man "kräva" av personalen att byta blöja var annan timma?

• trollet1985

Är fortfarande sugen på att sy om mina formsydda IV.
    Vad kan ja använda på utsidan som finns i vanliga affärer? Har gjort ett gäng me flanell men tyckte de tyget va så tunt.
    *Hur e de o ha fleec utanpå? Hur beter sej blöjan då? Har ju blöjbyxa på i vilket fall.
    *Annars har ja nån form av typ KalleK material. Kan man använda de?
    *finns de plasttryckknappar o köpa på vanliga tygaffärer?

Vikar ju fortfarande min One-size, hur gör man då smidigast med karborre eller knappar? Vill ju gärna kunna vika så länge ja behöver, nåt förslag på hur ja ska göra?

Brukar era barn reagera på fleec i ljumskarna om det är från utsidan på blöjan?

• trollet1985

Ni som har barn som bajsar rätt löst ofta, vad använder ni för sorts blöjor?
    Sambon e rätt lat, o använder inte tygisar för att han tycker att våra IV formsydda e för knöliga o sätta på sonen. Istället köper vi 6 paket engångsblöjor i månaden *suckar*

Under en blöjperiod, hur ofta köper man nya storlekar i tygsar? 3-4 gånger?

• trollet1985
    winterangel85 skrev 2010-01-21 13:49:19 följande:
    Min sambo tycker både vikisarna och de formsydda är krångliga att få på, men han använder iaf dem ist för engångs, men han fick ett gäng pocketblöjor som han numer är helt frälst i. Vi skickade efter från Ebay till honom.
    Hur funkar de o beställa från Ebay? tillkommer frakt o tull o sånt?
  • trollet1985

De ja märkte nu när ja klistrade ihop Ritas mönster va att de va mycke längre än mina formsydda IV. då går de ju inte o använda dom... *morrar lite* Grenen passade inte heller alls.
    Tänkte ju  kunna använda som som innehåll o sy ett "ytterskal" i fleece.

Titinea skrev 2010-01-21 15:40:51 följande:
    Jag har själv inte sytt efter det mönstret.   Men jag vet att flera gillar ritas mönster.. bland annat Emiliten syr av det mönstret.. kika på hennes blogg Har sytt av wee weeka och tighty whitey little hipsters mönster. Wee weeka tyckte jag var bäst. Just nu har jag köpt Darling Diapers mönstret och tycker det fungerar bra, men har ännu inte provat dem. Har just sytt färdigt blöjan... Men den verkar vara bra
    Har du möjlighet att mäta dom andra mönstrena du har o se hur långa dom e  från front till bak?
Svar på tråden Tygblöjetråden 23