Tygblöjetråden 23
Nu har jag hittat hit igen (om någon minns mig )
Lillan är nu snart 10 månader och oftast kör vi med tygisar hemma men det har blivit en del engång på senare tid tyvärr, vet inte varför eftersom de både läcker och luktar illa
Så nu har mönstrena letats fram och en beställning på material knåpas på så det kan bli lite mer pocketstillverkning för resor och såsmåningom dagis användning. Hemma använder vi vikisar (IKEAs) och formsydda (hemmsydda) med WW-skal.
msåte fråga med vad ni tvättar era små med vid blöjbytena?
vi kör oftast frottelappar (ibland pappers) doppade i oljevatten eftersom lillan inte tål våtservetter och tvål blir hon lätt torr av...
funderar på om jag ska prova något annat innermaterial till pocketarna än fleece o fuskmocka för en formsydd jag testade i collegetyg (inne) och velour (ute) med microkärna reagerade hon mindre för än de syntetiska materialen... *funderar*
Det blir ju inte mer blött än en vikis utan något mellanlägg och de byts ju lika ofta!
Lite tankar från mig innan läggdags...
och förresten, sydde mig min första tygbinda idag också ska testa den innan jag syr fler men det var ett bra sätt att använda spillet vid blöjtillverkning och varför ska bara lillan ha det skönt i brallan och inte mamman