Inlägg från: 6barnsmamman |Visa alla inlägg
  • 6barnsmamman

Tygblöjetråden 23

Hej på er!! Nån av er som stickat egna blöjbyxor?? Tänkte be farmor lite snällt....Men jag måste ju köpa garn! Satt o kikade på stoff o stils katalog på nätet, med vad ska man ha?!!{#lang_emotions_smile}

• 6barnsmamman

madebyinferno: Tack för alla bra tips o tipset om den här tråden inte minst!!! Nu är jag jättepeppad att fixa egna blöjor!! Har beställt lite grejor, men ska beställa lite till...Önskar att jag hade upptäckt det här när stora barnen var små, hade delvis vikblöjor till dom o det var väl ok, men det här verkar ju toppen!!! Sitter o läser igenom era inlägg nu, kanonbra!!

• 6barnsmamman
    madebyinferno skrev 2010-02-15 09:48:46 följande:
    Önskar också jag hade upptäckt tygblöjor mm redan när stora grabben föddes (-00) men  även om vi inte tjänar sååå mycket på att ha tygisar till bara barn nummer 4 så gör vi iaf lite för miljön... Jag fungerar så att när jag får upp ögonen för något så måste jag nästan doktorera i ämnet säger maken för 1,5 år sen visste jag i princip inget om något med tygisar och nu har jag lärt mig en hel del men är långt ifrån färdigtlärd Återkommer med åsikter om mönstret för det var ju verkligen inte dyrt
    Annars kan man ju ta det som en anledning o skaffa en till... hahaha{#lang_emotions_laughing}
  • 6barnsmamman

var får man tag på sånt där coolmax tyg?{#lang_emotions_wink}

• 6barnsmamman

Kikade på sånt där coolmaxtyg på myllymuksuts hemsida, såg precis ut som matrialet i barnas gympakläder... Hmmmm...{#lang_emotions_laughing}

• 6barnsmamman

Undrar om ni vet, ullkurade byxor, på förpackningen står det att man ska ha i lite ättika i sista sköljvattnet. Hade ju ingen hemma tyvärr, vilken skillnad gör ättikan?

• 6barnsmamman
    Chaia skrev 2010-02-19 11:26:49 följande:
    Ättikan sänker pH-värdet på vattnet för att efterlikna fårets pH-värde och få lanolinet att fungera optimalt.
    Aha, jag får köpa det till nästa gång då!!
  • 6barnsmamman

Hej på er!!! Tänkte höra om nån av er har provat Glimmas formsydda blöja i bambufrotte ? Fick hem en idag o den är supertunn o verkar jätteskön! Ska nog beställa fler, men det vore kul o höra om nån annan provat dom!{#lang_emotions_laughing}

• 6barnsmamman
    Anaiah skrev 2010-02-26 07:40:38 följande:
    Finns det blöjpåsar i PUL att köpa någonstans (gärna med dragkedja) eller har ni sytt era själva?
    Pinkgreen har blöjpåsar i PUL har jag sett, har själv inte köpt nån så jag vet inte hur dom är, men kolla där!{#lang_emotions_smile}
Svar på tråden Tygblöjetråden 23