-
att skriva "Dessa bodyförlängare har tryckknappar i den storlek som är vanligast i Sverige. " är ju lite mysko. Vanligast i sverige? är det hm, kappahl och liknande? För dom har en storlek på knappar, men molo och många danskkläder har en annan, mindre storlek. Jag försöker hitta med småa knappar, passande molo, till syrrans unge, men det går sådär.Blå Flygare skrev 2009-12-17 19:15:05 följande:Var köper man helst bodyförlängare? Jag hittar bara på onetex, är de bra? -
Jovars det är väl sant.Anaiah skrev 2009-12-17 20:03:21 följande:Fast säger inte det sig själv, Molo är ju som du säger danskkläder, inte svenskkläder så det är kanske inte så konstigt att de har olika knappar i olika storlekar? Kanske är det lättast att sy förlängare själv och försöka hitta knappar i samma storlek i sytillbehörsaffärer?
Problemet med att sy själv är att sybehörsaffärer inte har världens största knapputbud. Det finns en storlek på tryckknappar som du kan köpa i sverige, 10 mm. Vill man ha knappar passande molos bodys får man vända sig till knappmarknaden i usa. -
hur tänker du nu? Den du länkar till är 43% bambu och den hon länkade till hade 60 % bambu. Den är förövrigt tjockare, mer som sweatshirttyg, men har då funkat bra till inlägg till syrrans flicka, å andra sidan har vi inte provat nån annan sorts bambu.Blå Flygare skrev 2010-01-06 14:13:17 följande:Har inte testat själv, men av beskrivningen skulle jag tro mer på denna: www.myllymuksut.com/bamboo-stretch-terry-stri... eftersom det är nästan bara bambu och ffa att det är frotté. -
ah, ja det hade varit nice men jag har inte sett det någonstans. är det det i dom köpta inläggen?Blå Flygare skrev 2010-01-06 15:56:46 följande:Läste fel, tyckte det var över 80% bambu. Det är vad jag hade letat efter. -
myran
det kanske var den här du tänkte på, för den har 82 % bambu
www.myllymuksut.com/bamboo-stretch-terry-1700m-p-31.html
samma, fast enfärgad, och uppenbarligen en helt annan sammansättning av material. -
och den här har 90 % men det kanske blir lite tjockt
www.myllymuksut.com/bamboo-terry-2150m-p-24.html -
Blå Flygare skrev 2010-01-06 17:35:33 följande:Båda de verkar ju bra, boosters får för mig gärna vara rätt tjocka, så kan blöjan vara lite tunnare i övrigt. Till vikisar är ju tunnare bättre, jag tyckte de jag hade i bambu var väl tjocka, lillkillen behövde ha kudde på skötbädden för att inte ligga med huvudet för lågt
-
är det någon som vet nån bra kvalitet av kardborre. Sydde 20 st pockets till syrrans dotter i tja, september blev dom nog klara, nu har jag släppt lite på resåren för att dom ska passa längre, och har i samband med detta fått byta den hårda delen på kardborren på flertalet av blöjorna.
Nu funderar jag på om man ska satsa på knappar på nästa storlek, eller om det finns nån kardborresort som är av bättre kvalitet? -
Jag har använt både lastin och vanlig resår på dom pockets jag gjort. Jag sydde inte fast någon av dem, utan vändsydde blöjorna och gjorde en stickning runtom, i benen och bak i ryggen gjorde jag kanaler där jag trädde i resåren. Den enda skillnaden vi märkt på det olika resårerna är att lastinen är mer töjbar, lite mjukare liksom. Men den drar inte ihop sämre. Däremot har jag märkt skillnad på olika märken, den från babyheaven är bra, sen har jag provat bibbis, och den funkade inte alls. Har en karta från ohlssons tyger hemma nu, och den funkar bra, tror det är pryms eller nåt.
-
Du kan ju prova göra så med den, men jag upplevde att den inte alls var lika bra i elasticitet, samt så ville den till att gå av när jag skulle fästa den i ändarna.ursulae skrev 2010-01-11 11:28:22 följande:Hm, det är bibbis jag har! Ok, så du yrväder syr inte fast resårerna utan fäster dem bara i ändarna? Jag har faktiskt aldrig provat det... Men jag får väl nästan börja med att byta lastin då!