Inlägg från: NärkommerBuset |Visa alla inlägg
  • NärkommerBuset

Tygblöjetråden 23

Vi har alltid sagt att vi ska använda oss av tygblöjor och nu är det en bebis på väg så vi kan börja använda det också och vad hittar jag här om inte tygblöjetrådar! =)

Jag har läst en hel del i tygblöjetråd 22 och nu då 23 och tycker att formsydda eller pocketblöjor verkar smidigast och bäst för oss. Har dock en liten fråga som antagligen är svår att svara på.. men, behöver man alltid newborn-storlek till nyfödda? Även om de är 4-kilosbarn? Jag vill gärna ha ett kit klart innan bebisen kommer, men dumt att köpa på sig miniblöjor som nästan är för små från början. Kanske är det bäst att försöka sig få in knixet med vikblöjor, så de passar oavsett hur liten eller stor bebisen är vid födseln?

• NärkommerBuset

Hej!
    Jag slänger in ett inlägg här. Har följt tråden lite och läst en del och vi är helt inne på att ha tygisar till vår kommande bebis. Men, nybörjarfråga: Hur vet man vilken storlek/sort/märke man ska ha? Det verkar ju vara smartast att prova sig fram, alla sorter verkar inte passa alla bebisar. Ska man vänta tills bebisen har kommit så man vet hur stor den är, eller kan man köpa Small direkt och hoppas på att det passar och inte är för stort? 

Har hittat någon som heter Muksut, är det någon som gillar dem? PUL utanpå verkar ju vara himla bra. Gillar ni frotte bättre än fleece mot bebisen?

Tar tacksamt mot alla tips!

Svar på tråden Tygblöjetråden 23