• Git

Tygblöjetråden 23

Hej!
    Hade tygisar på mina tvillingar tills de var ca 1 år, men sen hann jag inte med allt pyssel med det och de hamnade i garderoben. Men, nu när de är 20 månader tycker jag att jag vill börja igen.
    men, nu är alla blöjbyxor för små...
    Grejen är att jag inte vill spendera några stora pengar på detta, helst inga alls egentligen.
    Nån som har några tips på vad man kan sy byxor av?
    Och ni som har fleecebyxor, håller de verkligen tätt utan tätskikt?

• Git

Man kan ju testa med några lager.... När jag nu ska hinna sy egna?

• Git
    trollet1985 skrev 2010-03-04 09:39:44 följande:
    Hej kan nån hjälpa mej, visst finns de nån som syr o säljer tygisar i "up and go" modell?
    Skulle intressera mig med... Har 2 ålar här hemma...

Skulle gärna vilja veta vart man får tag på mandelolja? Använder barnolja nu, men det kunde tydligen skada tygisarna?

Jag har letat överallt jag kan komma på på nätet efter Nature babies blöjbyxa, men kan inte hitta den, nån som vet? Eller rent av har några liggandes?

Jag har ett lass olika Imse-inlägg i en kasse här hemma som jag inte gillar, är det lönt att lägga ut dem på blocket? Tycker inte jag hört nån som använder dem...
  • Git
    Svampp skrev 2010-03-04 10:35:42 följande:
    Tjodjuret: Jag har köpt mandelolja på apoteket har jag för mig.
    Tack för tipset!
  • Git
    Blå Flygare skrev 2010-03-04 11:32:13 följande:
    Vad finns det att vara skeptisk till?
    Hahaha!!
    jag är lite orolig för att de inte ska hålla tätt, lite mycket plock och att de ska lukta kiss om man verkligen inte ska tvätta dem oftare än ett par gånger i månaden som jag läste nånstans.
    Sen är jag för snål för att testa oxå. Kan sticka men ullgarn är inte billigt det heller.
  • Git

Blå Myra: Kanske skulle testa...{#lang_emotions_undecided} Men, jag har ju ingen att låna av och testa...
    Nån som har en att låna ut eller sälja billigt?

• Git
    IVFmamma skrev 2010-03-05 11:06:38 följande:
    Det undrar jag oxå.. Vilka tänkte du köpa?
    Jag vet inte vilken storlek det blir, men jag behöver till 11kg ca. Killarna är ju snart 2.
    Du då? Hoppas att du inte behöver samma som jag....
  • Git
    IVFmamma skrev 2010-03-05 11:42:37 följande:
    Nä jag vill ha de mindre, de från Bumpy 6-8kg och de från Nikky i small. Jag ska få bebis nr 2 i sommar och hade tänkt att h*n ska ha dem.
    Perfekt! Då slipper vi ju slåss om dem!!{#lang_emotions_laughing}
  • Git

Har ett pat blöjbyxor som läcker, någon som vet om de går att rädda?

• Git

jo, men, det blir billigare att köpa nya byxor än att köpa en tumlare...{#lang_emotions_wink}

Finns det nåt annat sätt? Funderar på att stryka, men vet inte om jag vågar...

• Git
    MammaEmilie skrev 2010-03-09 18:07:38 följande:
    Hej jag har BF 13 juni och har bestämt mig för att kör med tygblöjor.Jag hade tänkt köra vikblöjor med ullbyxa utanpå hade själv det när jag var bebis och min mamma rekomenderar det. Tänkte kanske sticka egna ullbyxor till är det någon som har bra mönster  
    Finns på tygisar.se. Vet dock inte hur det är, har inte testat själv...

Men, vikisar kan jag rekommendera. Hade jag när mina var bebisar.
  • Git

Vi sparar en hel del. Skulle tro att vi gör av med 1½ paket i veckan, minst. Det är ca 150kr så 600 i månaden sparar vi. Gav 900 för allt som hade med blöjorna att göra när de var bebisar, vilket tjänades in på ett par månader,har nu kompletterat för 150kr. Kan tillägga att jag köpt begagnat och sytt en del själv.

Svar på tråden Tygblöjetråden 23