fruganL skrev 2010-01-04 22:08:20 följande:
...annars skulle jag gärna testa. Sonen är tokröd på framsidan, vet inte alls vad det kan bero på. Eller ja, det beror säkert på BGblöjorna som vi annars är otroligt nöjda med. Hela framsidan av kroppen som täcks av blöjan är röd, det slutar vid höfterna, och bak mot rumpan är det inget alls. Har senaste månaden kört nästan uteslutande med BGpocket av olika skäl, och det känns som att han inte alls var lika röd med vikblöjor. Kan det bero på värme? Material? Kan det bero på att han tvättas för dåligt? Vi använder bara vatten och har han bara kissat brukar inte jag tvätta så noga, ibland inte alls. Jag vet att min man alltid tvättar när han byter och jag tvättar mer när han har bajsat, så det blir bara någon gång ibland han inte tvättas alls. Eller är det tvärtom, tvättas han för mycket så han istället blir torr? Rätt som det är blir han sårig i rumpan också, men det känns som att det ofta kunnat kopplas samman med att jag ätit för tung mat, eller att vi missat en bajs som skavt lite för länge...försvinner lika snabbt som det dyker upp. Ett av argumenten för att ha tygblöjor är ju att mn ska SLIPPA "röda rumpor", när vi hade Libero var han aldrig röd eller sårig egentligen...(jo, en gång i rumpan, men det var också en blöja som suttit lite för länge).
Ok, om Blå myran tackar nej kan du få den :)
Kan ju vara så att han inte riktigt tål syntetmaterial kanske? Det är ju fuskmocka i BG... På S. har det inte funkat med fuskmocka, verkar som det blir för tätt på henne och hon blir lätt röd av blöjor med fuskmocka, dock aldrig av fleece.. Vi badar med henne 2-3 ggr i veckan, vid blöjbytena tvättar vi aldrig om hon kissat och tvättar med vatten och honungstvål när hon bajsat en gång om dagen ungefär...