Tygblöjetråden 23
mrs lundin: Tygblöjor lönar sig ekonomiskt känner jag. Ju fler barn man har desto större besparing.
Vikisar torkar fort, över natten och har man tillräckligt många räcker det att tvätta var tredje dag ungefär.

Får man sälja tygisar på tradera nu? Har för mig att man inte fick det en period.. Labolinn: Vi hade IV formsydda i strl. NB men dem växte Vemund ur på två veckor.. Hoppas du kan ha dina lite längre.
Nu har jag äntligen fått ändan ur vagnen och beställt ett gäng tygisar. Det blev lite olika märken för att se hur de sitter på min knubbis och om jag gillar någon av dem speciellt blir det fler av den sorten. Eftersom jag bor på Gotland där Imse Vimse har sitt kontor ska jag ta mig dit en dag och köpa på mig lite av deras andrasortering. Jag gillar IV AIO som nattblöja, den är perfekt.
Vi använder uteslutande IKEAs KRAMA tvättlappar här hemma och Liberos våtisar när vi är på sta'n (men det var bara för att vi fick dem gratis i babybagen, när de är slut blir det papper eller KRAMA där med.)
*snyft* Trodde jag skulle fått mina blöjor idag, men icke! Det visade sig att de mailat från butiken igår och frågat om jag kunde tänka mig lite andra färger än det jag eg. beställt och jag såg mailet först nu ikväll så hon kan ju inte skicka förrän tidigast imorgon.. Buuhuu! Jag som längtat hela helgen efter att få hem lite snygga tygisar.
Hur lång tid har det tagit för er att få leverans från barnshop.se? Jag beställde för över en vecka sedan och i söndags fick jag mail där hon frågade om jag kunde tänka mig att byta ut några färger mot det hon hade i lager. Jag svarade ja och bad henne skicka vad hon hade omgående, men nu har hela den här veckan också gått ju..
*längtar efter mina blöjor och engångarna börjar ta slut, vill inte köpa nya*
Ni som har knubbisar och använder pockets AIO, vilken är er favorit och varför? Vilka blöjor gillar ni inte?
Tack Blå Myran! Jag har ju köpt hem lite olika blöjor och testar och jag kan säga helt säkert att jag är nöjd med BG AIO, men jag vet inte riktigt om jag gillar de andra (MT?) De känns tighta om jag sätter fast dem ordentligt och läcker om jag istället sätter dem lite lösare.
Hmm, jag har bara IV AIO i strl. över den han kan ha nu så de glappar. Har starka funderingar på att köpa några i rätt storlek och prova dock, nu blev jag ännu mer motiverad.
På Vemund sitter BG organic AIO bäst av de AIO jag testat än så länge, men när det gäller vanliga pockets blev jag positivt överraskad av både Mommy's Touch och P'tit Easy. Baby Kangas var alldeles för tighta över låren och för korta också tyckte jag..
Just det, det var nog Pea Pods jag menade, inte P'tit Easy.. fast de kanske också satt bra.. *förvirrad*
Men åhh, varför sätter alla blöjtillverkare knapparna så avigt nuförtiden? Jag vill göra som med engångare och dra fram snibben bakifrån och fästa mitt fram, men på nästan alla blöjor jag har ska man dra snibben bakåt och fästa på sidan! Dumt.
Såg att även Muksut hade samma fåniga lösning. Bläärk!
Ja, jag gillar också IV AIO. Ska köpa några sådana att ha som nattblöja när ekonomin tillåter. Kardborre är rätt okej för min del. Den BG AIO med kardborre som jag har funkar jättebra.
(Beställde 3, men fick bara 1 så jag väntar ivrigt på de andra 2!)