Tygblöjetråden 23
Viker man den traditionella trekantsvikningen med en limpa i mitten behöver det inte vara kvadratiskt...limpan blir längre än vanligt bara. Prova vika så får du se!
Men 40x60 låter ganska litet. Jag hade nog limpat ihop dem och använt som booster med en annan blöja.
En PULpåse är en påse i PULtyg. PULtyget är vattentätt, många blöjbyxor eller ytterskikt på blöjor är i det materialet. PULpåsen förvarar man använda blöjor i när man är borta någonstans. Har man ingen PULpåse kan man likagärna använda valfri annan påse istället.
Vågar mig på ett svar på blöjlistan, men märk väl att jag är ganska grön på området själv.
Det låter som ett underskott av "blöjor" (vikblöjor eller formsydda) och ett överskott av blöjbyxor:
Vi gör åt 6-8 blöjor per dygn, beror lite på. Byter varannan-vartrejde timma dagtid och boostar upp en nattblöja som håller tio timmar ungefär.
Flanellinläggen från imse går inte att ha själv i en blöjbyxa, det ligger inte på plats. Fungerar bättre i en pocket eller möjligtvis som booster med en vikblöja. De extra inläggen från Ullrike fungerar säkerligen likadant.
Det ger att du har 16 blöjor och 11 extrainlägg.
Gällande blöjbyxorna så har du mer än väl. Vi har två par och det räcker med dem så länge vi (läs jag) vikt bra så bajset inte läcker ut. Tvättar dem någon gång ibland eller när det kommit bajs på. Med åtta stycken kan man ju byta två gånger om dagen!
Rispapper finns till exempel på minimundus.se, där kostar en rulle 24 kronor. Inte så värst mycket med andra ord.