Caeruleus skrev 2010-01-17 19:21:58 följande:
Jag klarar förvisso av att sy i ny kardborrband men har ändå funderat på att köpa nya för att slippa göra det.
Vitavera.se verkar ha ett bra pris på IV soft 99kr jämfört med tex Pippilottas 109kr. Därmot är Vitavera löjligt dyra på IV vikblöja 119kr jämfört med Pippilottas 69kr. Hur mycket bättre är begagnade vikblöjor än nya? Har hittat en som vill sälja 10st för 100kr av Ullrike jämfört med 6 nya Ullrika + 4 IV från pippilotta som kostar 200kr. Jag gillar fräscha saker och lutar åt att köpa nya men frågan är ju om begagnade är MYCKET bättre för då kanske man ska köpa de istället.
Jag har valt många gånger att köpa nytt eftersom vi visste att vi ville ha barn tätt och minst två(snackar om tredje men inte tagit ett beslut än)
Och då får man ju använt och slitigt bra på det..
Känns som om att de begangnade suger lite bättre till att börja med men nu känns ingen skillnad längre..
Vet ine om du har en jysk i närheten av dig där har jag köpt fina vikisar men jag bor i dk så vet inte vad priser de tar i sverige..
Köpte en blandad pakke beg med formsydda;aio,1 pocket och blöjbyxor
och så köpte jag 2 omgångar "beg" AIO som inte var använda alls..
Nu har de så blivit väl använda och är glad för att de inte var använda för med två blöjbarn slits det bra på blöjorna..
Sen handlar det ju också om hur mycket man vill betala och om man nu som vi viste att de nog kommmer bli använda av i varje fall två kanske tre barn så är det ju inte mycket pengar i slut ändan.