Inlägg från: winterangel85 |Visa alla inlägg
  • winterangel85

Tygblöjetråden 23

Blå Flygare skrev 2010-01-20 10:07:38 följande:
    Någonstans att slänga tvättlappar måste man ha, så även om man har tygblöjor behövs en papperskorg vid skötbordet. Däremot kan den ju vara lite mindre när inga (eller bara natt-) blöjor ska få plats.
    Annars kan man ha tvättlappar i frotté eller liknande som man tvättar med blöjorna. =D
  • winterangel85
    Dockmakaren skrev 2010-01-20 08:36:47 följande:
    Och en sak till då. Behöver jag någon form av "spänne" till att fästa ihop vikblöjorna med? Har läst det förut, minns inte vad de kallades. Finns dessa i affär, eller beställer jag dem någonstans?
    Snappin är väldigt smidig, men har man blöjbyxor med knäppning är det inte nödvändigt. Det går ändå. Fördelen med snappi är att du får båda händerna helt fria när blöjbyxan ska på.
  • winterangel85

FruganL - Håller helt med dig!!!

• winterangel85

3 st 3-6 kg.. De tvättas varje/varannan dag..

• winterangel85
    trollet1985 skrev 2010-01-21 10:48:16 följande:
    Ni som har barn som bajsar rätt löst ofta, vad använder ni för sorts blöjor? Sambon e rätt lat, o använder inte tygisar för att han tycker att våra IV formsydda e för knöliga o sätta på sonen. Istället köper vi 6 paket engångsblöjor i månaden *suckar*Under en blöjperiod, hur ofta köper man nya storlekar i tygsar? 3-4 gånger?
    Min sambo tycker både vikisarna och de formsydda är krångliga att få på, men han använder iaf dem ist för engångs, men han fick ett gäng pocketblöjor som han numer är helt frälst i. Vi skickade efter från Ebay till honom.
  • winterangel85
    trollet1985 skrev 2010-01-21 14:00:36 följande:
    Hur funkar de o beställa från Ebay? tillkommer frakt o tull o sånt?
    Vi har beställt från Kina, fraktfritt och tullen har vi också klarat oss undan.. =)
  • winterangel85
    trollet1985 skrev 2010-01-21 14:00:36 följande:
    Hur funkar de o beställa från Ebay? tillkommer frakt o tull o sånt?
    Kan tillägga att det har fungerat utmärkt, min sambo har beställt mycket annat från Kina tidigare och det har aldrig kråglat. Blöjor har vi beställt två gånger från samma säljare och båda gångerna har det fungerat klockrent, blöjorna har vi haft på ca 1 vecka.
  • winterangel85
    Caeruleus skrev 2010-01-21 15:02:36 följande:
    Vilken säljare öch vilka blöjor?
    Coolababy heter blöjorna. Vi har både med kardborre och knappar, men här föredrar vi dem med knappar. Nu sist betalade vi totalt 800 kr för 12 pockets med 24 ilägg. Det fanns billigare säljare just då men vi valde att ta kontakt med samma säljare som första gången. Där visste vi ju att det fungerade. Vad säljaren heter minns jag inte, men kan kolla det sen. Det borde ju synas på sambons ebaykonto.
  • winterangel85

Någon här som gjort egna bodyförlängare?
    Lilltjejen är lång, men smal så bodysarna räcker inte riktigt till när tygisarna är på.
    Jag är på jakt efter tryckknappar i rätt stl, men hittar bara större än de som redan sitter på bodysarna.

• winterangel85
    madebyinferno skrev 2010-01-24 00:57:13 följande:
    msåte fråga med vad ni tvättar era små med vid blöjbytena?

vi kör oftast frottelappar (ibland pappers) doppade i oljevatten eftersom lillan inte tål våtservetter och tvål blir hon lätt torr av...
    Vi tvättar oftast bara med vatten. Eftersom hon oftast får kissa/bajs i handfatet blir det tvätt med vatten där och sen torkar jag tprt med en frottétvättlapp.

Annars blöter vi en frottélapp och torkat henne med, ibland har vi även på lite mandelolja i rumpan om hon är lite röd eller känns torr.
  • winterangel85
    grynet80 skrev 2010-01-24 19:44:35 följande:
    Jag började hålla henne ovanför handfatet när jag trodde att det var dags för kissning. Jag håller henne en liten stund och sen försöker jag igen lite senare. Oftast får man till det. Bajsandet har varit svårare då hon oftast bajsar när hon äter, men nu har jag börjat mata henne utan blöja. Jag håller henne ovanför handfatet innan maten och sen går jag dit med henne så fort hon slutar äta och börjar vrida sig i famnen på mig, ca 1/2 gånger bajsar hon, men jag hoppas att vi ska få snits på det. Jag sätter ingen press på henne utan tar det som en del i vardagen bara, det är helt naturligt att sitta ovanför handfatet en stund.

När jag börjat med detta googlade jag lite och fann då att detta har ett finare namn här i Sverige, EC. Mer om det kan du läsa här --> http://forum.ecsweden.se/index.php

Och här är bild på hur jag håller henne --> http://forum.ecsweden.se/viewtopic.php?t=659

Hoppas att det är något förståligt!

btw. Tanken är att jag ska introducera en potta när hon blir större, men just nu fungerar det så bra med handfatet.
    Och det är så mycket trevligare att spola ner lite bajs i handfatet mot att torka en kladdig bajsrumpa..
  • winterangel85
    Caeruleus skrev 2010-01-25 19:21:54 följande:
    .Först, vad betyder cotton terry respektive microterry?
    Nu är jag ingen expert, men jag tror det är bomullsfrotté och microfiberfrotté..  
Svar på tråden Tygblöjetråden 23