• Frågvis

Hur ska man kunna sola ryggen i år?!?!? Tips efterlyses!

Har funderat på en massa saker; gräva en grop för magen i sanden, ligga på en badring med hål i, köpa en luftmadrass med något slags hål i mitten, klippa hål i en madrass (väldigt massa hål blev det visst...), göra ett hål i en solsäng mm mm...
    Låg på sidan idag och försökte sola ryggen lite, men ack så obekvämt... Någon som har några smidiga tips?? Tas tacksamt emot.
    Jag älskar att ligga och gotta mig i solen på sommaren, men just nu har jag lite dilemma med detta... I alla fall när det gäller att sola ryggen...

• Svar på tråden Hur ska man kunna sola ryggen i år?!?!? Tips efterlyses!
  • snutti

Sitta på en pall med ryggen mot solen kanske?

• Frågvis

Ja men då blir ju inte bena´bruna och hur kul är det att sitta på en pall och sola... *ler*

• petrusjka

Promenera längs stranden! Vet inte hur långt gången du kommer att vara, men det var omöjligt att ligga på rygg de sista fyra månaderna för mig...så det kan nog bli svårt att få till en magbränna också

Förlåt att jag kommer med fler problem, vill itne va en olyckskorp!!! *shame on mè* men det var en sån där grej jag helt hade missat...jag sover ju helst på rygg...

• AnnaZ

Hihihi ursäkta att jag skrattar men visst är det ett litet lyxproblem du (vi) har Men jag ska läsa och se vad du får för tips, om ngt kan passa mig också så ska jag stjäla det!!
    Anna

• Piraja

Jag har hört att man inte ska sola när man är gravid eftersom man kan få pigmentfläckar. Har jag fel?

• Frågvis

Man ska väl sola med måtta.. Som alltid... Låg idag ett par timmar, men inga pigmentfläckar hittills. Får leva på hoppet. Vet inte vad jag ska ta mig till om jag inte får vara ute i solen när det är fint väder. Får ren ångest av att sitta inne!
    AnnaZ: Ja, snacka om lyxproblem... Det är ju inte klokt egentligen. Vilka dilemman man har nu för tiden...

• snutti

Kan inte komma på så mycket, solarium (fast det kanske är skadligt) eller brun utan sol, eller vända en stol som har ryggstöd men med ett hål för magen så att du kan stödja dig framåt...

Annars får du väl helt enkelt gräva ett hål i marken

• Lillstrumpa

Piraja! Man KAN få pigmentfläckar. Men man gör ju som man vill om man vill sola. Det är ju inget farligt och det går bort igen när solbrännan går
    bort.

Har inte funderat alls över det där med att få en fin solbränna på ryggen också *s* Fast jag tror iofs inte att det hinner bli så mycket fint väder och solande innan min bebis kommer förhoppningsvis första veckan i juli. Den riktiga sommaren brukar väl komma lite senare?

• Lady Bling

Lillstrumpa: Jag har hört att pigmentfläckar inte går bort...

• AnnaGBG

Du får nog göra ett nytt försök på sidan. Är du på stranden kan du ju "gräva till" det lite så det blir bekvämt Annars är får du passa på att strosa omkring så lättklädd du kan...

Brun utan sol blir ju oftast inte snyggt om man är helt kritvit under, så lite bas kan man ju försöka skaffa först...

Vad det gäller pigmentfläckar så går de oftast inte bort men långt ifrån alla får dem ju ens... Jag har solat solarie under hela grav och inte sett en endaste pugmentfläck

• corinne1

men gud!tack för tipset att ligga på sidan!oopss att man inte har tänkt på det!tack annaGBG

• saelma

Gräva en grop i sanden och lägga magen i, så har alla gravida i min släkt gjort på somrarna så det ska jag också göra om man hinner till nån strand innan bebis kommer..

• Cathrine84

låter jätteskönt att gräva ett hål i sanden, men vad gör man om man som jag tillbringar mycket tid på sjön, min sambo älskar att vara ute i skärgården och där finns inte ett endaste sandkorn...

• lupus

Köp ett snorkelset och ligg och guppa i vattnet med ryggen i vädret. Låter väl härligt! Fast det kanske kräver sydligare breddgrader...

Svar på tråden Hur ska man kunna sola ryggen i år?!?!? Tips efterlyses!