Hur orkar ni ta så mycket skit?
Jag läser varje dag massa trådar där kvinnor har det skit i sina relationer. Dom klagar och klagar och allt är så himla skit. "Buhu, allt är skit, han är elak mot mig, han har alla pengar och drar jag blir jag fattig, han ljuger för mig, han säger elaka saker till mig, han beter sig som skit" osv osv.
Vad är det för fel på er kvinnor? (Och kanske män, har dock inte läst många liptrådar från män) Att ni inte skäms, att vara så jävla beroende av era män att ni mår så dåligt och hellre tar skiten bara för att det är HAN som har pengar, det är HAN som har bil osv. Det låter bara mer och mer patetiskt... "Buhu jag skaffade inte barn för att ha det varannan vecka." Nä, skaffade ni barn med männen för att gå runt och bli försörjda som lathundar? Sen är det så himla synd om er, för att ni skulle få leva på soc om ni lämnade männen? Seriöst... har era föräldrar inte lärt er att aldrig behöva bli beroende av sin partner så? Och ni klagar och lipar, för oj vad jobbigt det skulle bli att vara ensamstående förälder utan jobb och körkort. Men ni kanske skulle tänkt på det innan ni skaffade barn då? Eller tänkte ni "Han har ju körkort, så då kan jag vara med honom för alltid så han får köra varje gång jag behöver nåt eller barnet." Eller "Oj ha har ett bra jobb, han ska jag bli ihop med så han kan försörja mig och mitt barn för resten av livet, även om det innebär att jag mår skit under hela förhållandet, för jag tänker inte ta mitt ansvar att söka jobb för det är ändå omöjligt om jag har barn."osv.
Min vän är ensamstående tvåbarnsmamma med ensam vårdnad om barnen. Hon får kompletterat sina inkomster med socialbidrag. Hon fixar det. Och hon har aldrig klagat. Hon har aldrig varit beroende av någon annan. Och det är samma med mig. Jag väntar iof första barnet, men jag kommer vara ensamstående. FÖR ATT MITT EX VAR EN SKITSTÖVEL. Som de flesta av era män också verkar vara. Men varken jag eller min vän tänker ta någon skit. För vi klarar oss. Och vi är inte beroende av andra. Och hennes barn är friska och glada och det är snyggt i deras hem och det finns alltid mat i kylskåpet. Hon åker buss med sina båda barn (2½ år och 3 månader) för att storhandla. Hon har aldrig klagat. FÖR HON TAR SITT ANSVAR.
Så ni vuxna människor som klagar på att ni lever i skit relationer, men ändå inte gör något åt det pga att HAN har pengar och diverse grejer för att underlätta i vardagen, skärp er för fan. Ta tag i det, och sluta lipa. Jag är 21 och skulle skämmas om jag var tvungen att stanna i en skit relation för att "han har bil och då blir det mindre jobbigt att åka och handla". Nä, ni är pinsamma. Jag hade skämts om jag var ni.