Inlägg från: BebisIAug |Visa alla inlägg
  • BebisIAug

Nytt syskon och är arg på mamma.

Har en 2 veckors bebis och en 16 mån son och sen vi kom hem från bb och även lite innan så har sonen blivit sååå pappig.

visst det är väl passande nu så jag kan vara med bebisen men det är som att han inte tycker om mig alls mer. jag får inte trösta, det är alltid pappa han går till. när jag gör nåt så skriker han bara, till och med putter bort mig.
    jag har väl inte varit så jätterolig heller, ganska trött och lite smådeppig efter graviditeten och förlossningen och pappa skojar såklart alltid med han. men när han är så anti-mamma så känner jag att lusten att busa runt med han försvinner.

det känns som att han inte tycker om mig alls längre faktiskt och att han inte bryr sig om jag är där eller inte. jo, på natten/morgonen när han vaknar till så kryper han över pappa för att mysa med mig och somna om lite, då mår jag bra.

jag undrar om detta är ett vanligt beteende hos små när de får syskon och vad jag kan tänka på för att "vinna" tillbaka honom.

• Svar på tråden Nytt syskon och är arg på mamma.
  • BebisIAug

Tack för svar.

Usch, nu så ville sonen absolut inte nattas utav mig, det skulle vara pappa... Blir så ledsen bara, hur lång tid kommer det här att pågå?

• BebisIAug

Tack, känns lite bättre nu.

• BebisIAug

Ja, han är fortfarande ÄNNU mer anti-mamma nu känns det som. Bara pappa han vill bli tröstad och nattad av... Märker att han blir arg ibland när jag ammar bebisen, då försöker jag lägga ner bebisen och ta honom istället men det hjälper inte, han är fortfarande lika arg då.

Hur länge kan detta hålla på? Ska han aldrig bli mammig igen?

Så tråkigt bara, har verkligen gjort allt för att skapa en trygg anknytning mellan oss och nu känns det som att det var förgäves. Nästan så att jag ångrar att det blev syskon så tätt, INTE att jag ångrar bebisen bara att vi skulle väntat nåt år till eller två....

• BebisIAug

Och nu är det BARA pappa som gäller.. Jag får inte natta honom alls, när han slår sig vill han till pappa. När de sitter och myser putter han bort mig om jag också vill vara med!!!!!

Jag sitter ju med bebisen hela tiden nästan när hon är vaken eftersom hon vill ha tutten i munnen mest hela tiden och det ser väl sonen också..

Det här känns verkligen bajs!!

Svar på tråden Nytt syskon och är arg på mamma.