Inlägg från: hejentjej |Visa alla inlägg
  • hejentjej

Rensa garderoben tips?!

Jag har väldigt mycket kläder,
    Jag är så fäst vid allt & har svårt att slänga/skänka just kläder!

Men nu börjat det bli fullt i alla lådor och garderober, det behövs rensas, så jag ska skänka kläder, vissa saker har jag inte använt på 5 år, tröttnat eller så är dem för små, men jag tänker alltid "den kan ju va bra att ha nån gång" eller, jag kanske går ner jättemycket i vikt, så kanske ja kan ha byxorna jag kunde ha som tonåring... haha

tips på hur jag får rensat ut så mkt som möjligt??
    hur tänker ni??

• Svar på tråden Rensa garderoben tips?!
  • hejentjej

ja en släkting till mig, hennes granne åker till typ ryssland och kläderna går till nåt barn/ungdoms hem eller liknande. så när jag hörde det häromdagen så blev jag iallafall lite mer uppmuntrad, innan visste jag inte ens vart ja skulle göra av kläderna, ville inte skänka dem till nått ställe där dem fifflar och tar pengarna själva och sånt man hört, det är ju fina kläder, vissa märkeskläder etc,
    men jag orkar inte sälja på tex tradera, har hört att man ändå inte får nåt för det??

så nu ska jag försöka rensa, började lite smått förut, men det känns som ja kommer lägga tillbaks plagg för plagg igen hahah

• hejentjej

funderar på hur känslan när man precis lämnat kläderna man ska skänka blir. antingen "å vad skönt å bli av med allt, och nu kommer det till VERKLIG nytta"

eller "Neeej ,ja måste ha tillbaka allt, jag ångrar mig, hahah"

• hejentjej

oj ett år?? haha då skulle ja få skänka 50 % av min garderob säkert,

men ja tänkte börja med det som VERKLIGEN är för smått....
    som en "nybörjar rensnings start" haha

för jag är 24 idag, och kläder från när ja va 17 kommer jag nog aldrig få på mig, för då var jag VÄLDIGT SMAL, och nu är jag normalviktig.

men ändå tar det emot... hahaha

hade inga problem med att skänka soffan, tvn, bord etc härom veckan när vi köpte nytt, men kläderna är jobbigare.....

• hejentjej

och att tanken att jag skulle kunna ha kläderna OM det börjar bli modernt
    OM jag blir lika smal igen, etc

och OM det skulle bli så, skulle jag tänka"ååå den fina klänningen" den skulle jag sparat....

typ : D

• hejentjej

tack för alla tips,

: D

undrar om jag nu vid första rensningen ska slå på stort
    eller börja försiktigt så jag inte blir för stressad liksom
    haha

kanske börja med att försöka få ihop en stor påse och sen om det känns bra ta och få ihop en till påse om några veckor om det kändes bra....

hur hade ni gjort (detta är nog min första riktiga klädrensning sedan jag flyttade hemfrån för några år sen (va ungefär lika smal från 15-21 år, så dem kläderna kunde jag och använde
    så massa kläder från min tonår har jag växt ur då jag nu gått från tonåring till kvinna
    (är 24 NU)

Svar på tråden Rensa garderoben tips?!