• Anonym

Nån mer som är beroende eller vart beroende av TREO?

Jag var beroende av treo och magnesyl. Tills min kropp sa ifrån.. Pajjad magen så att magsyra läckte upp till lungorna.

Se till att få din huvudvärk utredd, och fixa tänderna.

• Anonym

Anonym (beroende?) skrev 2009-12-14 02:00:38 följande:

Hur märktes det att du fick magsyra upp i lungorna? Dum fråga kanske..Ja jag väntar på ett lån så jag kan göra min tandop under narkos.Huvudvärken och lite annat håller jag på att utreda, gjort hjärnröntgen och eeg bla. Hur länge använde du treo?
    Fick grymt svårt att andas. Visade sig att min magkatarr blivt magsår.

Hade tagit treo/magnesyl i säkert 7-10 år. Inte så ofta i början, men det rappades upp.

Bra att du kollar upp det andra. Jag har fått andra tabletter för min huvudvärk.
  • Anonym

jag var beroende av treo i 5 år,tog 4-6 tableter brus varje dag.

Jag slutade med tro för 2 veckor sen,började med kaffe istället.
    Hade bara huvudvärk i 2 dagar,men alt gck jätte br.
    Jag fick inga skador,vad jag vet i alla fall.

• Anonym

Kan tillägga att denne kollega har "ont i huvudet" hela tiden, låter så enormt jättemycket med ett rör om dagen, trodde han skoja först men efter att ha jobbat en del med honom så vet jag att han inte ljuger

• Anonym
    DreamBitch skrev 2009-12-15 00:19:15 följande:
    Som jag skrev tidigare så ger ett treoberoende huvudvärk om du inte dricker treo. Det är mycket pga det som det är så svårt att sluta.
    men ett helt rör det låter endå enormt mycket, vad kan hända med honom?
  • Anonym
    DreamBitch skrev 2009-12-15 00:37:58 följande:
    Jag kan äta upp till ett halvt rör så i mina öron låter det inte så konstigt.Magen kommer förr eller senare att ta stryk. Sedan beror det på hur man mår i övrigt. Jag har personligen tagit både leverprover och njurvärden och allt såg bra ut trots mitt långa missbruk.
    Han säger att hans läkare rekommenderat det, samt att han har ont i ryggen.

Låter skumt, å andra sidan utan att vara förjävla ful så är det något skumt med honom han är bla enormt nyfiken på olika mediciner hur man kan göra för att få så starka mediciner som möjligt utskrivna till sig osv...Så något stämmer uppenbarligen inte med honom tror jag
  • Anonym
    DreamBitch skrev 2009-12-15 01:14:12 följande:
    En läkare skulle ALDRIG rekommendera en sådan dos. Inte en chans.Ptja, jag känner igen det där. dock förstår jag inte varför han äter så mycket treo om det är "bättre" läkemedel han egentligen är ute efter. Jag skulle kunna skriva en novell om hur man går till väga för att få det man vill ha utskrivet men jag tror jag skippar det. :D
    nej jag vet, ingen läjkare kan ha rekommenderat det.

Det lite lustiga är att vi jobbar inom vården med bla missbrukare som ju är exeperter på att "få det de vill ha"

Låter kanske hemskt men han börjar påminna mer om en patient än en som jobbar.

Bla är han ENORMT disträ, börjar glömma saker på ett onaturligt sätt, försvinner mentalt eller kan tom bara somna sittandes...sjukt.

Treon är dock det man ser att han tar hela tiden, dock sa han att han tar mindre än ett rör när han är utomlands och slappnar av, det låter för mig lite konstigt...Eller kan hans späändhet ha något att göra med Treoberoendet+
  • Anonym
    DreamBitch skrev 2009-12-15 01:33:03 följande:
    Det låter inte särskilt rimligt. Jag äter inte mindre treo bara för att jag har det lugnt och skönt stundtals.Det du beskriver låter mer som en speciell drog. För att inte förstöra denna tråd kan du gärna skriva ett mail till mig istället så kan vi prata vidare där.
    Du har rätt, skall starta en egen tråd...typ nu
  • Anonym

Min mamma var beronde av TREO i många år och hon slutade och började dricka mineralvatten istället.
    Det är nog mitt bästa tips.

• Anonym

Är inte 4-6 tabletter treo/dag alls skadligt?

Jag har i alla fall slutat,har varit "beroende" av koffinet där i under flera år.
    Nu dricker jag kaffe istället,3 koppar per dag.
    Treo har jag kvar hemma,tar jag isåfall enbart vid migrän,men migrän får jag mycket sällan.
    Max en gång per månad eller varannan månad.

• Anonym

Åh, glad att jag hittade denna tråden, känner så väl igen mig!!
    Jag har haft huvudvärk ofta, mest spänningshuvudvärk tror jag eftersom de senaste åren varit minst sagt upp och ner
    från början tog jag treo för det var det enda som hjälpte mot huvudvärken, men nu tar jag det även om jag inte har nån huvudvärk, känner mig alltid sugen på en treo. Har haft svårt att erkänna för mig själv att jag är beroende, men visst fan är jag det. Nu får jag ju huvudvärk om jag INTE tar treo

Svar på tråden Nån mer som är beroende eller vart beroende av TREO?