Nån mer som är beroende eller vart beroende av TREO?
Jag var beroende av treo och magnesyl. Tills min kropp sa ifrån.. Pajjad magen så att magsyra läckte upp till lungorna.
Se till att få din huvudvärk utredd, och fixa tänderna.

Jag var beroende av treo och magnesyl. Tills min kropp sa ifrån.. Pajjad magen så att magsyra läckte upp till lungorna.
Se till att få din huvudvärk utredd, och fixa tänderna.

Anonym (beroende?) skrev 2009-12-14 02:00:38 följande:

jag var beroende av treo i 5 år,tog 4-6 tableter brus varje dag.
Jag slutade med tro för 2 veckor sen,började med kaffe istället.
Hade bara huvudvärk i 2 dagar,men alt gck jätte br.
Jag fick inga skador,vad jag vet i alla fall.

Kan tillägga att denne kollega har "ont i huvudet" hela tiden, låter så enormt jättemycket med ett rör om dagen, trodde han skoja först men efter att ha jobbat en del med honom så vet jag att han inte ljuger

Min mamma var beronde av TREO i många år och hon slutade och började dricka mineralvatten istället. 
Det är nog mitt bästa tips.

Är inte 4-6 tabletter treo/dag alls skadligt?
Jag har i alla fall slutat,har varit "beroende" av koffinet där i under flera år.
Nu dricker jag kaffe istället,3 koppar per dag.
Treo har jag kvar hemma,tar jag isåfall enbart vid migrän,men migrän får jag mycket sällan.
Max en gång per månad eller varannan månad.

Åh, glad att jag hittade denna tråden, känner så väl igen mig!!
Jag har haft huvudvärk ofta, mest spänningshuvudvärk tror jag eftersom de senaste åren varit minst sagt upp och ner   

från början tog jag treo för det var det enda som hjälpte mot huvudvärken, men nu tar jag det även om jag inte har nån huvudvärk, känner mig alltid sugen på en treo. Har haft svårt att erkänna för mig själv att jag är beroende, men visst fan är jag det. Nu får jag ju huvudvärk om jag INTE tar treo