• Snyggve

Nån mer som är beroende eller vart beroende av TREO?

Alla vet när det blir för mycket av något, läkarna eller någon annan i sjukvården varnar för Treon är en smygande bomb, men som när mor talade om för oss varnande så gör vi tvärtemot. Min bror trodde i många år att jag tyckte om att dricka Treo o inte för att jag hade en hemsk migrän sedan sexårs ålder där kräkningar o mörkrum gällde.

När jag var i tolvårs ålder förtog jag mig o fick en för mig första gången näsblod som hängde i ett par timmar, efter den grejen så hade jag inget anfall på en månad, parallellen förstod jag rätt snart, en dag när en gammal ovän började komma av en trigger som i detta fall var rök, pang så drog en bakvänd höger o blodet forsade ner på tröjan. Att jag i min senare framtid knockade mig själv är ju en paradi av sig själv.

Senare blev Treon min nära vän o höll i sig 38år. Med en liten glugg där jag var blodgivare en gång i månaden, vid en olycka som gjorde att jag skulle få medecin resten av mitt liv så försvann blodtappningen. Nu ger jag blod som de senare kasserar, det har blivet min räddning.

Ursäkta min text då jag skrivet som jag pratat.

Ge aldrig upp smärtkamrater o Treo missbrukare, ni vet att det finns hjälp att få.

Tack o hej leverpastej! Psst Jo jag är rätt gammal.

Svar på tråden Nån mer som är beroende eller vart beroende av TREO?