• Anonym (beroende?)

Nån mer som är beroende eller vart beroende av TREO?

Har sen ett par månader tillbaka ätit treo varje dag nästan. Tar runt 2-3 dubbla doser nästan varje dag. Gör det antingen för att jag har ont i huvudet eller tandvärk. Nu börjar jag känna att jag tar det innan jag ens känner nån tandvärk eller huvudvärk. Mest för att min kropp säger att den vill ha..

Hur ska jag göra för att komma ur det? Det är inte så svårt att skita i det, men så fort tandvärken eller huvudvärken kommer så kan jag inte stå emot. Finns inget annat som hjälper :S Huvudvärken är så svår att jag vaknar av den på morgonen. Vet att man kan få huvudvärk av att äta treo varje dag, men det är samma huvudvärk jag hade innan jag började med treo också.

Har IBS och troligtvist magkatarr, så treo är verkligen inge bra för min mage..men ändå fortsätter jag..

Tips mottages varmt!

• Svar på tråden Nån mer som är beroende eller vart beroende av TREO?
  • DreamBitch
    Anonym skrev 2009-12-15 00:09:11 följande:
    Kan tillägga att denne kollega har "ont i huvudet" hela tiden, låter så enormt jättemycket med ett rör om dagen, trodde han skoja först men efter att ha jobbat en del med honom så vet jag att han inte ljuger
    Som jag skrev tidigare så ger ett treoberoende huvudvärk om du inte dricker treo. Det är mycket pga det som det är så svårt att sluta.
  • Anonym
    DreamBitch skrev 2009-12-15 00:19:15 följande:
    Som jag skrev tidigare så ger ett treoberoende huvudvärk om du inte dricker treo. Det är mycket pga det som det är så svårt att sluta.
    men ett helt rör det låter endå enormt mycket, vad kan hända med honom?
  • DreamBitch
    Anonym skrev 2009-12-15 00:29:05 följande:
    men ett helt rör det låter endå enormt mycket, vad kan hända med honom?
    Jag kan äta upp till ett halvt rör så i mina öron låter det inte så konstigt.
    Magen kommer förr eller senare att ta stryk. Sedan beror det på hur man mår i övrigt.
    Jag har personligen tagit både leverprover och njurvärden och allt såg bra ut trots mitt långa missbruk.
  • Anonym
    DreamBitch skrev 2009-12-15 00:37:58 följande:
    Jag kan äta upp till ett halvt rör så i mina öron låter det inte så konstigt.Magen kommer förr eller senare att ta stryk. Sedan beror det på hur man mår i övrigt. Jag har personligen tagit både leverprover och njurvärden och allt såg bra ut trots mitt långa missbruk.
    Han säger att hans läkare rekommenderat det, samt att han har ont i ryggen.

Låter skumt, å andra sidan utan att vara förjävla ful så är det något skumt med honom han är bla enormt nyfiken på olika mediciner hur man kan göra för att få så starka mediciner som möjligt utskrivna till sig osv...Så något stämmer uppenbarligen inte med honom tror jag
  • DreamBitch
    Anonym skrev 2009-12-15 01:03:22 följande:
    Han säger att hans läkare rekommenderat det, samt att han har ont i ryggen. Låter skumt, å andra sidan utan att vara förjävla ful så är det något skumt med honom han är bla enormt nyfiken på olika mediciner hur man kan göra för att få så starka mediciner som möjligt utskrivna till sig osv...Så något stämmer uppenbarligen inte med honom tror jag
    En läkare skulle ALDRIG rekommendera en sådan dos. Inte en chans.
    Ptja, jag känner igen det där. dock förstår jag inte varför han äter så mycket treo om det är "bättre" läkemedel han egentligen är ute efter.
    Jag skulle kunna skriva en novell om hur man går till väga för att få det man vill ha utskrivet men jag tror jag skippar det. :D
  • Anonym
    DreamBitch skrev 2009-12-15 01:14:12 följande:
    En läkare skulle ALDRIG rekommendera en sådan dos. Inte en chans.Ptja, jag känner igen det där. dock förstår jag inte varför han äter så mycket treo om det är "bättre" läkemedel han egentligen är ute efter. Jag skulle kunna skriva en novell om hur man går till väga för att få det man vill ha utskrivet men jag tror jag skippar det. :D
    nej jag vet, ingen läjkare kan ha rekommenderat det.

Det lite lustiga är att vi jobbar inom vården med bla missbrukare som ju är exeperter på att "få det de vill ha"

Låter kanske hemskt men han börjar påminna mer om en patient än en som jobbar.

Bla är han ENORMT disträ, börjar glömma saker på ett onaturligt sätt, försvinner mentalt eller kan tom bara somna sittandes...sjukt.

Treon är dock det man ser att han tar hela tiden, dock sa han att han tar mindre än ett rör när han är utomlands och slappnar av, det låter för mig lite konstigt...Eller kan hans späändhet ha något att göra med Treoberoendet+
  • DreamBitch
    Anonym skrev 2009-12-15 01:24:06 följande:
    nej jag vet, ingen läjkare kan ha rekommenderat det. Det lite lustiga är att vi jobbar inom vården med bla missbrukare som ju är exeperter på att "få det de vill ha" Låter kanske hemskt men han börjar påminna mer om en patient än en som jobbar. Bla är han ENORMT disträ, börjar glömma saker på ett onaturligt sätt, försvinner mentalt eller kan tom bara somna sittandes...sjukt. Treon är dock det man ser att han tar hela tiden, dock sa han att han tar mindre än ett rör när han är utomlands och slappnar av, det låter för mig lite konstigt...Eller kan hans späändhet ha något att göra med Treoberoendet+
    Det låter inte särskilt rimligt. Jag äter inte mindre treo bara för att jag har det lugnt och skönt stundtals.
    Det du beskriver låter mer som en speciell drog.
    För att inte förstöra denna tråd kan du gärna skriva ett mail till mig istället så kan vi prata vidare där.
  • Anonym
    DreamBitch skrev 2009-12-15 01:33:03 följande:
    Det låter inte särskilt rimligt. Jag äter inte mindre treo bara för att jag har det lugnt och skönt stundtals.Det du beskriver låter mer som en speciell drog. För att inte förstöra denna tråd kan du gärna skriva ett mail till mig istället så kan vi prata vidare där.
    Du har rätt, skall starta en egen tråd...typ nu
  • Anonym

Min mamma var beronde av TREO i många år och hon slutade och började dricka mineralvatten istället.
    Det är nog mitt bästa tips.

Svar på tråden Nån mer som är beroende eller vart beroende av TREO?