• SandvikenMamma

Bättre mobil än Samsung u900 soul??

Är ute efter en ny mobil. Har i dagsläget en Samsung u900 soul och vill gärna byta upp mig :)

Det är viktigt att det är en bra kamera, minst 5 megapixel, och att jag kan lyssna på musik med den. Vill ha bra minne i den, även om det inte är det viktigaste då jag kan köpa till ett minneskort.

Den får inte vara för dyr och allra helst vill jag ha en med comviq-abonemang. Har ni något roligt förslag på bra mobil??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 11:20
    Har fattat tycke för SE w995. Någon som har något att säga om den?

• Svar på tråden Bättre mobil än Samsung u900 soul??
  • bakeacake

En fråga om kameran. Hur oft använder du den? och skriver du ut bilderna på a4?

• SandvikenMamma

Jag använder kameran dagligen, oftast för att ta spontanta bilder på ungarna. Jag skriver aldrig ut bilderna.

• bakeacake
    SandvikenMamma skrev 2009-12-14 10:29:52 följande:
    Jag använder kameran dagligen, oftast för att ta spontanta bilder på ungarna. Jag skriver aldrig ut bilderna.
    För om man inte drar upp dom på en storlek av ett a4 så är det inte megapixel antalet som är det viktiga, utan vad det är för ljuskälla.. du kan ha en jättebra kamera (5,0 mpixel) men inte ha nån ljuskälla. å då blir bilderna sämre än med en 3,2 kamera med en bra ljuskälla..
  • SandvikenMamma

Jaha, okej, då fattar jag... tack för det :)
    Jag lägger upp bilderna på nätet och skickar som mms till släktingar bara.

• bakeacake
    SandvikenMamma skrev 2009-12-14 10:34:47 följande:
    Jaha, okej, då fattar jag... tack för det :)Jag lägger upp bilderna på nätet och skickar som mms till släktingar bara.
    Precis som jag brukar göra.. :)

Min åsikt, är att ska man köpa en ny mobil i dagsläget ska man satsa på en android telefon. Jag förstår personer som köper en iphone, det är en telefon som funnits i ca 2 år.. varför köpa nått gammalt när man kan köpa nått helt nytt som t ex en android lur.. ;)
  • SandvikenMamma

• musli
    SandvikenMamma skrev 2009-12-14 11:19:45 följande:
    Är en jätte-bra telefon. Köpte en sån men är inte vad jag vill ha, kommer nog att satsa på Samsung eller HTC tror jag. Ska läsa på en massa först.
    Hanna 050511 & Elias 090910
Svar på tråden Bättre mobil än Samsung u900 soul??