• LinaåBullen

Farligt att vara i samma rum som sambon när han river tapeter?

Undrar om det e farligt .`? Om man andas in allt skit som yr runt där inne ..
    Tacksam för snabba svar

/Lina vecka 30

• Svar på tråden Farligt att vara i samma rum som sambon när han river tapeter?
  • turia

skulle väl va för dina lungor då... aldrig bra med små partiklar som yr...

• Hjärtapåtråd

Skulle inte tro att det är farligt för barnet men det är nog inte bra för dig att andas in skräp o skit. Har du munskydd borde det väl gå. Men däremot ska man inte måla o va i nymålade utrymmen när man är gravid.

Oftast känner man ju själv om det luktar starkt eller känns obehagligt.

• LinaåBullen

Okej .. nä det med målning visste jag och när han ska göra det å sätta upp tapeterna får han stänga dörren och jag tänker inte vara där inne ..

• wellah

tror inte det är så farligt fast jag har av bekvämlighetsskäl undvikit det och låtit sambon ta hand om renoveringar heheheheeheheh

• LinaåBullen

wellah Hahaha helt rätt *fniss* ..medans karl håller på tror jag att jag ska äta lite godis å kika på tv *garv*

• Cassiopeja

Måla och vistas i nymålade utrymmen är inte farligt det heller, så länge färgen är vattenlöslig.

Vad gäller damm från tapetrivning så har jag hört att det bara är skadligt om det går ut i blodet, och det går ju på sin höjd ner i lungorna. Klart det säkert inte är nyttigt i större doser, men jag hjälpte till att riva i vår lägenhetet. Några timmar om dagen i en veckas tid, och jag tror inte lillmänniskan har tagit skada av det!

Tror det är skadligare för den om mamma oroar sig för precis allt!

• Rabbit

Jag rev en herrans massa tapeter under min förra graviditet eftersom vi precis hade flyttat och behövde tapetsera om flera rum. Det gick så bra så, har aldrig hört att det skulle vara någon fara.

Men låt du din karl hållas och ät godis framför TV'n ändå, lite nytta måste man ju få dra av sin graviditet

• KottenK05

Hallå där!

jag är mitt uppe i renovering trots att jag endast gör det som känns bra för mig och bebben så har jag både rivit tapeter, spacklat och målat.
    Har varit noga med munskydd och vi kör endast med vattenlösliga färger. Tycker inte att du ska oroa dig. Jag var i och för sig orolig i början men det verkar som om kotten har mått och mår bra, och att röra sig mycket har nog inte varit helt fel för mig heller.

Vi började när jag var nygravid och supernervös och nu är jag i vecka 19+6 (och mycket lugnare). Du är ju något längre gången :) (hoppas att du mår bra!) så tycker inte att du ska ta i för mycket - men köp aningsskydd (finns blåa med liten ventil för att minska kondensation att köpa som är lite dyrare men mycket bättre än de enkla engångsskydden) så kan du agera byggherre istället! :)

Svar på tråden Farligt att vara i samma rum som sambon när han river tapeter?