• Muneca

Hur vet man vilken kyrka man tillhör? Hjälp!

Jag håller på och försöker arrangera min sons dop, men jag vet inte vilken kyrka jag tillhör, villken jag är skriven i och det måste jag tydligen veta har de sagt när jag har ringt.
    Jag är döpt katolsk men konfirmerad protestant.. I min släkt är ala katoliker.

Det var ngn som sa att jag kunde se det på försäkringskassans hemsida, men jag hittar ingenting där (under mina sidor - inloggad).

• Svar på tråden Hur vet man vilken kyrka man tillhör? Hjälp!
  • Muneca

Ja precis, har varit inne på den, men där får man bara info om protestanstiska kyrkor.

• Det borde varit stjärnor

Sök efter katolska kyrkan i din stad/kommun och kontakta dem.

• Muneca

Det har jag oxå gjort. Jag fick följande svar "Kolla först i vilken församling i Stockholm Du är registrerad och vänd Dig dit för att ordna förberedelse inför barnets dop. Om Du bor i ***kyrkoförsamlingen alltså hos oss, och är registrerat här, anmäl dop ca. 1 månad i förväg.

När dopet kan äga rum beror på prästen och Er. Föräldrarna ska träffa prästen 2-3 gånger före dopet för dopsamtal. "

Blev inte mycket klokare på det svaret.. vart kollar man vilken församling man är registrerad i?
  • Muneca

Min laptop bråkar av någon anledning - därför jag skriver så konstigt. Är inte alls van vid laptop.

• Muneca

det har löst sig. Jag kan rekommendera för er med samma fråga att gå in på skatteverket och kolla sitt personbevis =)

Tack för dina förslag Det borde varit stjärnor!

Svar på tråden Hur vet man vilken kyrka man tillhör? Hjälp!